SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 9 januari 2016

- INNAN SNÖN BÖRJADE FALLA.....

- De här två bilderna tog jag i måndags, innan snön började falla. Nu har det nog kommit ca. 20 cm nysnö. Men vinden har varit bitande kall, så jag har mest varit inne de senaste dagarna.
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  235.510


10 kommentarer:

  1. Mäktigt att allt vid vattnet inisas, den där bryggan får nog vänta på sina vinterbadare ett tag till.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Klas.
      Det fanns inte en enda badare i sikte...
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Vi fick också snö igår men inte så mycket men det behövdes nog för idag -20 grader ,fina isskulpturer ,ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Det är bistert uppe hos er. Här är det bara
      en minusgrad. Men det ska bli kallare igen i
      veckan som kommer.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Tveksam om jag kommer ikväll,kanske skickar in en reserv på B 123...

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Jag tar ansvaret för B-läktaren om du inte
      dyker upp.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Oj va mycket is du har där nedöver, och isbildning blir ju så snyggt på bild,
    här uppe är det inte den råa luften så vi har inte så mycket sådant.
    Ikväll har vi igen kallt -25 så det är bara att ta på ullsockarna och njuta i soffan.
    Ingen promenad idag heller blåser det lite och är så kallt då vill man bara inte vistas ute.
    Fast det heter ju att det inte finns dåligt väder bara dåliga kläder....ja då har jag väl det då.
    Min kropp förklarar krig mot kölden !!!

    Grattis till vinsten ikväll hälsar Rantafar.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Rantamor. Hälsa Rantafar och tacka.
      Bara en minusgrad här nere. Men snön vräkte ned när jag
      kom ut efter hockeyn. Men kylan ska komma tillbaka. Så jag
      hoppas att inte snön hinner smälta bort.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Ingen snö här. 8C och duggregn - grått och tråkigt.
    På den ljusa sidan - Caps vann 4-3 mot NY Rangers.
    Tyvärr kunde jag inte titta på matchen; var på mitt voluntärjobb.
    I morron spelar "vi" mot Ottawa Senators. Sen blir det
    vila (och träning) till torsdag.

    Ruth i Virginia
    (håll dej av isen, Henning)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.-
      Ungefär samma här....
      2 plusgrader, grått och regnet är på väg. Dessutom
      vann vi också hockeymatchen igår kväll.
      Vi har uppehåll fram till lördag.
      Caps verkar riktigt stabila i topp på tabellen i år. Kul.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera