SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 25 januari 2016

- ETT PANORAMAMOTIV I 180 GRADERS BILDVINKEL.....

- Det blev en lång dag igår på mörka blöta vägar, dessutom i olika dimmiga miljöer. Så jag orkade inte svara på kommentarerna igår. Men tackar er så här en dag i efterskott.
Får bjuda på en panoramabild från förra veckan, när snön var gnistrande vit vid havet. Nu har nog det mesta regnat bort. 
Det är 6 bilder på höjdformat som i bildredigeringen är sammanslagna till en riktigt bred bild.
Idag den 25 januari är det HALVSNÖDAGEN ( det var ju faktiskt riktigt passande i det här slaskvädret )
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  237.030

6 kommentarer:

  1. Halvsnödagen, vilket bra och passande namn. Det har hänt lite hemma hos mig med, men det bliver inga långa besök längre.
    Men vi äter och fikar tillsammans. Alla har ju så mycket både roligt och tråkigt om kring sig. Sonen skall åka upp till Sälen med lite
    saker som Martina behöver. Min dotter och måg har sina bekymmer, min mågs pappa har fått en stroke. Så det är ju varannan dag dåligt och bra.jag har det så bra med min hemtjänst de är bra för mig. Ha det bra och var rädd om dig. Samma tänker jag om Rantamor.
    kram Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan och Tack.
      Visst är det så. Alla har sina saker. Men ibland
      känns det som krafterna inte vill räcka till.
      Nu ska jag ta en kopp kaffe och gå igenom reklamen. Sen
      är det bara att förflytta sig ner en trappa till tvättstugan
      ikväll. Var sak har sin tid....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Visst ser det halvsnöigt ut hos dig men vääääldigt vackert .Tavla igen .Ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Inte lika vackert idag. Regn och fem plusgrader
      gör att det ser skitigt ut överallt....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Halvsnödagen ! HAH! Här har vi haft 30 timmars snöfall fredag-lördag, och
    det var ingen halvsnö som föll. Hade över 80 cm på min s.k. balkong. Hela Washington-
    området är stängt idag. Om nån vill överfalla Washington, bör det göras efter ett
    ordentligt snöfall. :) Allvarligt talat, östkusten sogs av en storm som stängde
    många stora och viktiga flygplatser. Tåg och busstrafik inställd.
    Väntar hem min dotterson från Amsterdam i morron. Få se hur det går.

    Hoppas du har det bra, där du är, Henning! Ruth i Virginia (-7C)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Såg nyhetssändningarna både på lördagen och söndagen
      hur ni hade det i Washington. Det kan man verkligen
      kalla för Helsnödagar....
      Hoppas det går bra med ditt barnbarns resa över till dig.
      Här är det regn och plusgrader idag, ja även igår. Så nu
      är det inte mycket kvar av snön.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera