SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 23 januari 2016

- ATT DELA LIKA PÅ MATEN.....

- Både mellan syskon  och kusiner.....
Idag den 23 januari är det ELENS DAG.
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  236.847
Tofsmesar  (syskon)

Blåmes och Tofsmes   (kusiner)

6 kommentarer:

  1. Det var härliga bilder , riktigt fina punkfrisyrer har de små grynen. Jättefina bilder, trevlig lördsg önskar Hajan.
    Jag sticker norr ut, till min Coop affär, länge sen jag handlade själv. Men det går nog
    Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Jag döpte faktiskt om Tofsmesen till Punkmes. Tycker
      dom ser så tuffa ut med den frisyren.
      Ta det försiktigt ute. Det kan vara riktigt halt både
      på vägar och trottoarer.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Hihi dina punkare är ju för söta ,tänk att vi alla begåvas med olika huvuden .Halt är det här också termometern på nollan ,så få se hur det går med snön ,trevlig fortsättning på helgen ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Jag tycker det är ett bra namn på dom. Ingen kan
      ta fel på det....
      Vi hade 12 minusgrader på morgonen. Men nu är det bara en. Och
      ännu mildare väder är på gång. Synd på snön som säkert
      kommer att försvinna.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Härlig bild den sista med med Färgklicken och Punkaren ställda mot varandra.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  4. - Tack Klas.
    Så olika men ändå väldigt Mesiga....
    - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

    SvaraRadera