SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 3 december 2015

- NU KÄNNS ALLA TIMMAR BLÅA.....

- Det är inte många timmar per dygn som är ljusa nu. Tur då att man har blått som favoritfärg. För nu finns verkligen chansen att fotografera i den blå timman.
Bilden är från skärgården söder om Oskarshamn.
Idag den 3 december är det DRICK EN ÖL-DAGEN (det gjorde jag igår) och INTERNATIONELLA DAGEN FÖR HANDIKAPPADE.
- Ha en trevlig torsdag och Välkommen tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  232.155

6 kommentarer:

  1. Rantafar hälsar att han höll tummarna hårt för att Oskarshamn skulle vinna igårkväll,
    har säkert något att göra med tabellen !!!! Så grattis till 3 poäng.
    Men så vet jag att han ogillar Sundsvall , kanske alldeles för nära Timrå....

    Så fint du hade gjort hemma hos dig och Blondinen din, julgranen var ju som en färgbomb.
    Vi har ingen gran mera sen vi flyttade hit upp till Västertoppen. När vi bodde i Timrå hämtade Rantafar och son
    alltid granen i skogen, doftade så gott när vi tog in den kvällen före julafton.
    Nu firar vi inte julafton hemma här mera, ifjol var det på Tomtebo...och iår bestämmer min rygg var vi är.
    I bästa fall är vi nere hos sonen och familj.
    Vi planerar inte så långt på förhand.
    Oj vad jag saknar min muminkalender i år, så fjuttigt att inte ha en lucka att öppna när jag kliver upp.
    I går kväll regnade den lilla, lilla snö vi hade bort och efterlämnade en glashal gata här utanför....
    Suck.

    Ha det gott, förresten har du provsmakat glöggen ännu ??

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack för hållna tummar igår.
      Tänkte faktiskt på Rantafar när jag satt och tittade på matchen och
      vi låg under. Får vi stryk av Sundsvall igen så blir inte Rantafar glad.
      Men det löste sig ju när det var tre minuter kvar.
      Både Blondinen och jag är nöjda med både renoveringen och julgranen.
      Jag var utan gran i säkert 30 år. Då åkte man ju alltid upp till släkten i Östergötland
      när det var jul. Men de senaste åren när jag valt att vara hemma här med
      Blondinen tyckte vi att det skulle vara gran även hos oss.
      Jag har testat glöggen och den blev kanon. Ska tappa upp en flaska till syrran
      och en till mor, som de ska få i morgon när jag åker norrut.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Vad kul att få se dig!!!!!!!
    Granen har du redan fått in ser jag och Blondinen sitter så vackert på fotonen.
    Fint har du det också.
    Ser här ovan att du ska norr ut kör lugnt på vägen kan vara svart halka!
    Var till Linköping i går och både upp och hem så var det otroligt mycket rådjur som korsade vägbanan.
    Kram gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Gun.
      Jag tyckte det var dags att ansa skägget ordentligt. Och helt plötsligt
      såg man 40 år yngre ut....:o)
      Det var väl lite tidigt med granen. Men vad tusen. Min nyfikenhet hur
      den skulle lysa tog överhanden.
      Tror inte det ska vara risk för halka i morgon. Men vilt får man nog
      hålla extra koll efter.
      - Ha det så got och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Vacker blå bild. Tyvärr känner jag mej "blue". Massmord i Kalifornien får mej
    att känna mej glad, att jag är så gammal som jag är. Framtiden ser mörk ut.
    Hat växer, och rädslan tar över.

    Men skit i det. Caps klådde Montreal 3 - 2 i kväll i en hyfsad match,
    och nu ska jag gå och lägga mej. Sol och nollgradigt väder väntas i morron.
    Låter inte dumt alls. Och barnbarnsbarnet fyller 8 månader! Det finns alltid
    glädjeämnen.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Ruth.
      Man kan väl inte göra så mycket åt de värsta tokarna. Dom kommer
      alltid att finnas.
      Man får försöka glädja sig åt de saker som är närmare, och som man
      kan påverka.
      - Ha det så bra, grattis till segern, och Välkommen tillbaka !

      Radera