SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 13 december 2015

- HÄRLIG SEGER OCH SKÖNA SOMMARMINNEN....


Ernemar Hamn Oskarshamn  from Hasse Broms

- Det blev en fin hockeyseger igår kväll mot Björklöven med 5-2. Det innebar att vi gick upp på en tredjeplats i Hockeyallsvenska tabellen. Skönt så här inför juluppehållet.
Jag tog en hel del bilder vid min hamn i somras, och har satt ihop dom till en stillbildsfilm. Titta gärna på den och dröm er tillbaka till ljusare tider. Men tryck upp kvaliteten till HD och förstora bilden. Så ser ni det bättre. Och glöm inte njuta av musiken.
Idag den 13 december är det LUCIADAGEN.


- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  233.090

14 kommentarer:

  1. GRATTIS TILL SEGERN, DET VAR INTE DÅLIGT. Väntade mig nästan få se Blobndi Ida med en liten Luciakrona.
    Men man kan inte hinna med allt Du Henning. Ha en bra dag önskar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Och tack för påminnelsen. Självklart skulle Blondin-Lucian
      vara med på bloggen. Men nu har jag fixat det.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Snart är vi där igen men tack för tillbakablicken ,ha en fin dag ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Skönt att man kan blicka tillbaka lite, samtidigt som man
      drömmer framåt.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Så kom hon där den finaste lilla Lucian för dagen. Åh så fin den är Tag mig till havet, just för att det var instrumentalistiskt
    och ingen som sjöng, jättefina bilder tusen tack lilla bloggkamrat, vad Du kan ordna.
    Hajan bugar och tackar

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Det är klart att Blondin-Ida ska vara med som
      lucia. Tacksam att du påminde mig.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Suverän film Hasse,det är nästan man blir tårögd att få bo så nära en så vacker plats! Blev ändå hockey för mej igår,dom ringde från banken att jag vunnit två biljetter på "vippen",så det var bara att utnyttja tillfället,tog med min andre son Patrick som inte hade varit på hockey på två år,och det blev en match han gillade...

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Göran.
      Det är verkligen fint där ute vid vattnet.
      Såg en bild på FB igår kväll att ni satt uppe på vippen. Jag
      skulle nog bli yr i huvudet av att sitta och titta genom
      det där nätet. Men det var ju en riktigt bra match, så det var
      tur att ni fick se den.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Vilken brud du har därhemma, Henning!
    Vansinnesvädret fortsätter här. 19C vid middagsdags!
    Caps vann 2-1 över Tampa Bay igår. Not bad!
    Inget Luciafirande här i landet; kanske på svenska ambassaden,
    men jag kör högst motvilligt in till Washington.
    Nu ska det bli - ny MÅSTE det bli - lite juldekorationsjobb här hemma.
    Har liksom ingen riktig lust, men det får bli iaf.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Blondinen hälsar och tackar.
      Grattis till segern. Vid vinst är det en perfekt
      lördagsunderhållning.
      Här har det varit minusgrader hela dagen. Känns lite mera
      vintrigt då.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Fina lucian hade du hos dig idag, försökte också sjunga upp min i morse,
    men Rantafar tyckte jag skulle somna om....och det gjorde jag.
    Tack för sommarstämningen i ditt bildspel, längtar redan till sommaren 2016.
    Men nu ska vi klättra över julen och hoppa in i det nya året.
    Ja nu höll jag på att glömma något jag brukar se på tv det är ju ungdomshockeyn, det tycker jag är kul,
    och i år går det väl i Finlan ???? Så då blir det i vettiga tider också.
    Gillar inte annars att se hockey men ungdomshockeyn är något speciellt.

    Tjingelingen på dig, du sitter vär å dricker glögg ikväll kan jag förstå.
    Fina jullimpor hade du också bakat, mina är snart slut så det blir nog att snickra ihop några till i veckan.

    Lucia kram från Rantamor å Rantafar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj i norr.
      Visst längtar man efter både ljusare tider och varmare
      tider. Men vi har ändå gjort det värsta nu. Om en vecka
      vänder det.
      Juniorhockeyn är kul att följa. Tror det börjar i mellandagarna. Men
      jag är inte säker.
      Bara en liten mugg glögg på eftermiddagen. Nu är det bara kolsyrat vatten.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Det var den vackraste Lucia jag sett på länge!!!
    Inte kan man tro att det är december månad med det väder som vi har.
    Kram gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Visst är det en fin Lucia. Men nu är hon trött och sover.
      Iag har det ändå känts lite mera som vinter med minusgrader. Och
      igår kväll var det riktig blixthalka på vägarna. Så ta det försiktigt
      till och ifrån jobbet.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera