SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 12 november 2015

- SMALASTE MÅNEN I ÅR....

- Jag säger som Klas i Skåne. Det är tur att man har ett arkiv.....
Ingen tid för fotografering igår heller, men tiderna ska väl bli bättre. Förr eller senare.
Idag den 12 november är det ALLA KROSSADE HJÄRTANS DAG, MINIATYRRÄVENS DAG och GLOBALA LUNGINFLAMMATIONSDAGEN.
- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida.....:o)
Antal besökare:  230.132


8 kommentarer:

  1. Morn,morn det var 2 olika bilder. Månstrimman passar ju till hjärtekrossningen , då får det räcka med bara denna lilla månstrimma. Miniatyr rävens dag, är det någon figur som har en räv bakom örat till sist Lunginflamationens global eller inte, kära nån var får de allt ifrån. Se till nu Henning så du inte bliver kall eljest kan du drabbas.
    Här är bra nästan 8+ då får man inte klaga . din bild på hela havet stormar är ju allt i ett nötskal. Ha nu en bra dag önskar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Gomorron Hajan.
      Jag håller med om att det finns mycket konstiga dagar. Och de
      allra värsta tar jag inte med här på Bloggen.
      Solen skiner här nere vid Smålandskusten, och det ser ut att
      vara ganska beskedliga vindar. Får se om man tar sig över tröskeln
      idag, och får lite frisk luft i lungorna.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Funderar om den där månskäran. Nymånen går ju åt andra hållet norr om ekvatorn.
    Har du fångat månen på "utgång", eller har du vänt på fotot? Vackert är det iaf.

    Ruth i Virginia
    (9C)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Nej jag har inte vänt på fotot. Men bilden är gammal. Och eftersom det varit
      mulet dom sista kvällarna har jag inte kunnat kontrollera hur nymånen ser
      ut just nu. Därför chansade jag lite med bilden, jag visste att den var
      så långt från fullmåne den kan vara. Men sen om det var åt rätt håll visste
      jag inte. Men du avslöjade mig lite där....:o)
      Nu är det bortamatch i hockeyn om några minuter, så det är bara att bänka sig
      framför webbsändningen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Varför måste man niga till nymånen ???
    Och varför fick vi inga poäng i hockeyn ikväll ???
    Och varför kan jag inte sova 03:45...jo för att korpjävlarna dansar på min kropp...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj i norr.
      Att det ska nigas åt månen har jag aldrig hört förut. Kanske är
      det något lokalt norrut....
      Det blev inga poäng för oss heller. Vi får hoppas på nästa match.
      Hoppas korpjävlarna flög iväg så du fick lite sömn.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Rantamor har rätt! Man ska niga tre ggr åt nymånen, och ens önskan blir sann -
    sägs det. :)

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Det ska jag försöka komma ihåg till nästa månad.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera