SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 13 november 2015

- IDAG BLIR DET GRAND FINALE.....

- Det blev inga nya bilder igår heller. Men det står jag lätt ut med.
Hade elektrikern här några timmar, sedan kom snickarna och monterade vikdörren till köket plus nya sovrumsdörren. Precis när de var klara framåt 4-tiden ringde rörkrökarfirman och ville komma och fixa badrummet på fredagsmorgonen. Så det verkar som hela renoveringen av hall och badrum blir klar idag. Så jäkla skönt. Då kan man stå ut med att Oskarshamn åkte på en hockeyförlust igår kväll. De är säkert revanschsugna till hemmamatchen på lördag kväll. Och i så fall finns det ännu en anledning att fira.....
Idag den 13 november är det SMÖRGÅSTÅRTANS DAG ( det är väl ingen som bjuder mej på det, men det får man ta ).
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  230.251


8 kommentarer:

  1. God morgon Henning
    Fina bilder
    Önskar en trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Godmorgon Molle och stort Tack.
      Jag får önska detsamma till er i Hufvudstaden.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. God morgon, god morgon det var det finaste på länge. Så vackra bilder Henning, De är tag mig tusan lika vackra båda. Vassen eller vad det är som speglar sig i solnedgången.
    Den stora bilden ettan är ju hur vacker som helst- Vi får tacka , så fint var det inte hos oss, här regnade det och lite kyligt blev det, eller grått skall jag väl säga.
    I morse kunde jag inte alls titta ut, måste vara något fönster som inte sitter rätt, såg faktiskt ut som en kuvös igen dimmigt hela " skiten" . Det får vi kolla en annan dag.
    ha det så bra önskar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Godmorgon Hajan och Tack så mycket.
      Här var det också dimma i morse. Åkte ut till havet vid
      8-tiden och då så man inte långt.
      Men dimman skingrade sig ganska fort, och då såg man
      ju hur det såg ut.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Varma färger i dina fina foton! Känns skönt att titta på en mulen novembermorron i Virginia.
    Philadelphia Flyers fick stryk med 5 - 2 torsdag kväll. I kväll blir det hårdare tag mot
    Calgary. Tråkigt att DITT lag förlorade. Det är bara att ta nya tag!

    Ruth i Virignia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Det är kul när det är tuffa och tätt mellan matcherna, här
      är det vilodag ikväll men imorgon och på måndag är det match igen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Va skönt att ha jobbet klart,klart du ska fira ikväll med champangne! Har hoppat in på Saga-bygget några dagar för lite jobb med ekfoder o lister,roligt att snickra lite ibland när det är körigt på firman.Besiktning den 4:e dec.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Jag får skjuta på firandet. Rörkrökarn ringde vid
      sju i morse och berättade att han insjuknat under natten. Och
      det är ju sådant som kan hända alla. Så nu är det inbokat till
      tisdag morgon i stället. Tur att jag inte hann slänga dusch-
      draperiet i alla fall. Nu får det hänga med några dagar till.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera