SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 27 november 2015

- FISKETUR PÅ ISIGT VATTEN....

- Torsdagen blev en härlig dag med sol och nästan vindstilla. Snurrade runt lite i kommunen och försökte samla på mig lite motiv. Man vet ju inte när man kommer ut nästa gång.
De här två fiskarna träffade jag på vid sjön Eckern vid lunchtid igår.
Idag den 27 november är det PÄLSFRIA FREDAGEN.
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  231.602




6 kommentarer:

  1. Men Henning, nu kändes det allt en aning hemlängtan! Den röda stugan med vita knutar och
    vita björkstammar bakom en blå sjö! Underbart vackert! Första bilden - utsökt composition.
    Vilken tur att fiskaren hade en röd jacka på sej. Guldfärgad vass dessutom.
    Det ljusblå bandet mitt i sista bilden och båten placerad precis på rätt plats!
    En njutning för ögat. -

    Klockan är nästan ett; har sovit ett tag men fick kramp i ena benet,
    så jag fick lov att gå opp och "promenera" ett tag. Det är OK nu, så det
    blir tillbaka i sängen.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Ruth.
      Blev väldigt glad när jag fick se att det fanns en liten båt
      ute på vattnet. Samma sak när jag upptäckte att den ena fiskaren
      var "fotomässigt" klädd.
      Hoppas du kunde somna om några timmar.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Det var inga dåliga bilder , toppen serie. Håller med Ruth , förstår att hon längtar hem till de röda stugorna. Men tyvärr det finns inte så många kvar.
    Pälsfria dagen är utmärkt, förstår inte varför man skall föda upp minkar, och ha ihjäl dem för folk skall vara fina i pälsar
    Lilla Ruth jag vet hur det känns, man måste bara upp och gå.
    ha en fin fredag önskar Hajan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Ja det ser väl väldigt svenskt ut det där med röda stugan och
      båten på sjön. Båten hade även godheten att köra extremt sakta
      på den stilla vattenytan. Det är sådan som fotografer uppskattar....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Jamen, hur vackert kan det då bli och hur fina bilder kan du då ta! Fantastiskt!
    Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Agneta.
      Hade bara lite tur att det låg en båt ute på den sjön som
      jag hade tänkt stanna vid. Och snällt av fiskaren att han
      hade en lysande röd jacka på sig.
      - Ha det så gott i Snäckskalsdalen och Välkommen tillbaka !

      Radera