SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 27 oktober 2015

- MÅNGA NYANSER AV HÖST.....

- En del löv har fortfarande en fin färg av vårgrönska. Medan mycket annat har intagit den gula eller rostfärgade nyansen. Däremot har Lönnens knallröda tid redan passerats. Det är bara att inse att hösten snart övergår i vinter.....
Idag den 27 oktober är det INTERNATIONELLA NALLEDAGEN och ALLA SVÄRMÖDRARS DAG.
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  228.620




8 kommentarer:

  1. Den första bilden var ju härlig, riktigt höstlikt med alla löven. Ur fotografisk synpunkt så är det väl de andra. Hörde på tv att de eldar hos er också, i de asylbehövandes bostäder.
    Svärmorsdagen gillar jag, min sons båda samboförhållande tog slut, det tyckte jag var så tråkigt. Men vi två håller kontakten fortfarande. Fast inte det andra, men där har jag ju lilla >Martina kvar i alla fall, vi har världens bästa kontakt nu. Får ju nästan varje dag meddelande från hennes resa. Det är roligt-
    Just nu kom solen fram det gillar jag. ha det bra önskar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Det var inte så mycket till eldande. Ett par papperslappar i A5-format,
      dessutom långt ifrån byggnaden. Var säkert bara någon som ville
      lyssna på brandbilarnas sirener. Så att kalla det för brandattentat är
      väl att överdriva lite.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Gillar den sista bilden där verkligheten flyter bort , hälsningar från fullmånens tid ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Här gömde sig fullmånen bakom molnen den här
      månaden också. Får sikta på november istället.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Underbara, varma höstfärger! Undrar varför folk plockar fram mörka kläder till höst och vinter,
    Det är DÅ det behövs färg.
    Här hänger löven kvar; mycket vackert, men det behövs bara ett dygn med regn och blåst
    så blir det kalt. Har inget emot det precis. Silhuetter av kala trädgrenar mot himlen är också en vacker vy.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - ack Ruth.
      Här är det nog de första frostnätterna som kommer att
      göra träden kala. Men inte så länge till innan nya knoppar
      börjar synas.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Älskar den första och sista bilden!
    Underbara :-)
    Ha det fint
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Hoppas du också får en fin dag.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera