SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 26 oktober 2015

- JAG KOM INTE LÄNGRE ÄN TILL BALKONGEN.....

- Jag har så fruktansvärt svårt att ta mej ut, utanför lägenheten. Om det nu inte vankas hemmamatch i hockey. Igår kom jag inte längre än till balkongen, där jag tryckte av några bilder i eftermiddagssolen.....
Idag den 26 oktober är det POTATISENS DAG.
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror  Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  228.526



11 kommentarer:

  1. god morgon "farbror Henning" Har Ida gömt sig ?? bland alla din dina växter. Vilken kamera Du har., man behöver inte vara ute varje dag, eller.
    Jag sov själv så gott, så jag hörde inte när jag fick meddelandet från dotter min, att nu landar de snart.
    Skall gå in och fika nu i vardagsrummet, och höra på alla fel som andra gör. Vet Du vad jag tycker, jag tycker att Aftonbladet har blivit en riktig skittidning.
    NT på nätet är bra tycker jag, som inte har någon dagstidning. alls. Ha det bra, och tack för din kommentar, jag blev så glad.. .

    SvaraRadera
    Svar
    1. - God eftermiddag Hajan.
      Ber om ursäkt för att det tagit sådan tid för mej att
      besvara kommentarer idag. Men det har varit fullt upp.
      Jag brukar kolla rubrikerna på Aftonbladets hemsida på
      morgon och kväll. Men det är väldigt sällan jag läser något
      mera.
      Kul med fotbollen igår. Nu har Peking verkligen chansen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Vilka läckra motiv på din balkong! och vilket fantastiskt ljus i bilderna :-)
    Ha en fin dag
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Det är ju alltid motljus där. Men på närbilder
      vill jag helst ha det.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Måhända vi har höst. Men dina bilder från balkongen förmedlar riktig sommarstämning.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Klas.
      Jo det kändes faktiskt som sommar därute. Och blommorna har
      nog också lite svårt med årstidsbestämningen. Pelargonerna blommar
      ofta som bäst mellan jul och nyår....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Har man sååå fint på balkongen behöver man inte gå längre ,ha det fint Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Men idag hr jag faktiskt varit ute under trädkronorna
      en stund på eftermiddagen. Var inte dumt det heller.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Du har fina blommor på din balkong.
    Mina pelargoner blommar för fullt nu och
    snart tar väll frosten dem.
    Potatis är gott:)...
    Du får ha en fortsatt fin kväll.
    Kram gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Gun.
      Det är som at Pelargonerna lever upp lite extra på hösten. Tror inte de gillar
      den starka värmen på sommaren. Här ser de ut at trivs betydligt bättre
      än i juli. Dom har väl kommit in i andra andningen....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera