SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 30 oktober 2015

- JAG FORTSÄTTER TEXTLÖST.....

.... en dag till.
Idag den 30 oktober är det LUTFISKENS DAG.
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  228.916


6 kommentarer:

  1. Det är som att läsa på Instagram, det är också textlöst. Dina bilder är talande nog, mycket vackra menar jag förstås. Jag har varken bild eller text, men skall bättra mig, dagarna bara
    flyr undan. Lutfiskdagen var bra att Du påminde om, det kan jag bjuda på i veckan då. det är ju svårt att hitta på. Idag är det gravdagen för mig och sonen. För honom är det IFK som gäller. Det är redan 7 bussar klara som skall gå ner till Malmö. Det kände han inte mycket för, men ville väl ändå vara med på ett hörn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Nej Lutfisk totalvägrar jag att äta. Både vid jul och alla
      andra dagar. Men det finns ju så mycket annat bland fisken
      som jag gillar.
      Nu var det väl klart att TV4 skulle sända Norrköpings match i morgon. Då
      kan man titta på den stora TV´n. Hoppas det går bra för dem.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Ibland behövs inga ord men jag var mållös idag på morgonen av allt det vackra som var med rimfrost överallt solen som gick upp men jag hade ingen kamera ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Någon rimfrost har vi inte sett härnere ännu. Eller om det
      beror på att jag sover för länge. Men den kommer väl hit också. Jag
      har i alla fall förberett mig med vinterdäck på bilen.
      Synd att du inte hade kameran med dig.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Hur länge tror du vi får ha det så här fint??
    Snart kommer kyla och snö....
    Kram gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Gun.
      För mig räcker de om vintern kommer till Lucia.
      Sen får det gärna bli vår i mitten på januari.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera