SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 29 oktober 2015

- BARA EN BILD UTAN TEXT.....

- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  228.811
OSKARSHAMNS HAMN TISDAG KVÄLL

10 kommentarer:

  1. Men vilken underbar bild Henning. Himlavalvet speglar ju så vackert i vattnet. En 10 poängare kommer från Peking här.
    Ha en bra dag, så bra som det går-

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Vattnet lade sig som en spegel, när jag var på väg hem, så det
      fick bli en skymningsbild.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Fin skymningsbild,ser ut som benen på kranbommen går ner genom huset och i vattnet. I kväll får vi kolla om IK tar tillbaka andraplatsen i serien uppe i Haparanda?

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Göran.
      Vissa motiv kan man fixa genom bilens sidoruta.
      Brukar vara svårt att få med sig poäng hem från dom
      här Lövenmatcherna. Men just nu känns det som ingenting är
      omöjligt.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Svar
    1. - Tack så mycket !
      Då är jag lugn....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. "Det är vackrast, när det skymmer ..."
    En ljuvlig bild av din hemstad.

    Ruth i Virginia
    (Caps förlorade 1-3 igår)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Ruth.
      Siluetterna från Varvets kranar blir ett bra blickfång, utifrån
      havet.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Svar
    1. - Bra Nette.
      Jag lutar mej tillbaka och tittar på hockey.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera