SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 13 september 2015

- GÅR DET ATT FÖRUTSÄGA VINTERVÄDRET.....?

- En del påstår att man kan se hur vintervädret ska bli med hjälp av mängden Rönnbär på hösten. Men jag är ganska tveksam till det. Tror det behövs minst några ryggfenor på Abborrarna för att förutspå perioden av snö och slask. Men vi ska inte ta ut något skitväder i förskott. Det är bara att vänta och se......
Idag den 13 september är det KULTURARVSDAGEN.
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  224.716

2 kommentarer:

  1. Tror inte heller riktigt på Rönnbären. Men , men här är gården full av rönnbär, fast dessa träd är ju köpta och satta här för ca 30 år sen. Men när min gubbe och jag var ute i skog och mark
    för Nyponplock, svamp och bärplock, då sade vi när Rönnbärsträden i skogen var röda, DET BLIVER EN KALL OCH VIT VINTER I ÅR. De Rönnbären tror jag på. Ha, ha
    lika knasig som vanligt, ha,ha igen just nu ligger vi tvåa i tabellen Så nära ni var att ta en poäng sist. Ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan.
      Man vet inte riktigt vad man ska lita på. Bättre att ta det som det
      kommer.
      Tittade lite på Vita Hästens match igår. Kul att följa alla hockeylagen
      lite lagom, så här i början.
      Nu ska jag åka och täcka båten, sen kan man släppa det för säsongen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera