SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 23 augusti 2015

- SOM EN STOR PADDA I HAVET......

- Då tänker jag i första hand på Ljusberget som ligger ett stycke utanför vår hamn. Men sen ser jag ju att även den stora motorbåten och kanoten kan liknas vid en Padda i havet.....
Idag den 23 augusti är det KÖTTBULLENS DAG.
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  222.657



2 kommentarer:

  1. oj vilka minnen som poppar upp vi hade också en Kanadensare för 100 år sen. Köttbullar gillar jag också, fullträff i dag kan man sägas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Det såg trevligt ut med kanadensaren. Även en mindre
      kanot passerade min "parkeringsplats".
      Borde haft köttbullar på frukostmackorna idag, men jag
      hittade inga i frysen....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera