SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 16 augusti 2015

- EN LITEN BIT AV MIN SKÄRGÅRD, del 9......

- Under den här rubriken kommer jag återkomma med jämna och ojämna intervaller här på bloggen.
Bilden tagen en stilla morgon i skärgården norr om Oskarshamn.
Idag den 16 augusti är det BERÄTTA ETT SKÄMT-DAGEN.
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  221.916

10 kommentarer:

  1. Kan överföra bilder igen,har bytt webbläsare till Mozilla Firebox! Har dålig koll på datorn,är bättre på hammare o spik!då berättar jag ett dåligt skämt dagen till ära: På båten : "har vi inte setts förut,nej det var akterut"

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj på Skärgårdsgatan.
      Den har jag inte hört förut. Problemet med mig är att jag
      glömmer varenda skämt jag hör.
      Skönt att det löst sig med dator och bildöverföringarna.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. vad letar du efter Ruben, en kola. Men kära nån är det så viktigt ? Jaa mina tänder satt i den. ha,ha inte så värst.
    Hittade i en tidning, När jag såg din fina bild på Fjädern så tänkte ja på den gamla Operettbite, Ack som ett fjun så lätt, är varje kvinna. tror det var Glada Änkan.
    Just nu är det soligt, men har fått stängt fönstren har bara ett öppet nu det blåser som tusan.
    ha det bra önskar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Den var bra. Måste försöka komma ihåg den. Men det är
      svårt.....
      Det är riktigt friska vindar här också. Har inte varit utanför
      dörren idag. Inte att tänka på någon båtutflykt. Får hoppas att
      det lugnar ner sig i veckan som kommer.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Snygg, välkomponerad bild. När det enkla slår komplexitet.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Klas.
      Man behöver ju inte krångla till det. Även om man har
      svårt att låta bli ibland....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Härliga bilder som du tagit och visst är Idös restaurang suverän:)...
    Åkte du båt upp från Oskarshamn eller tog ni båten ut till Idö från stan?
    gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Gun.
      Tjocka Hulda är för liten för att åka så långt, tror jag. Så det
      blev M/S Sladö som transporterade oss ut till Idö.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Svar
    1. - Tack så mycket Susanne.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera