SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 10 augusti 2015

- DEN HAR SUTTIT DÄR VARJE DAG.....

- Jag har haft koll på en Havsörn som suttit i samma trädtopp den senaste veckan. Men igår morse hann den flyga iväg innan jag kom fram till min skärgårdsplats. Såg den dock mot den klarblå himmelen när den flög i sydvästlig riktning. Det har varit ungefär 300 meter mellan örnen och min båt. Så fotoförutsättningarna har inte varit de allra bästa. Visar ändå en bild här på bloggen.
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  221.529


6 kommentarer:

  1. var här nyss, men åkte ut i rymden igen. Kommer tillbaka senare så kanske det går bättre, Simma lugnt tycker Hajan

    SvaraRadera
  2. Trodde också jag skulle få nån fin havsörnsbild i Nordnorge men dom ruklade alldeles för högt upp,
    och dör på sitt byte alldeles för långt borta.
    När vi satt i bobilen så kom en havsörn flygande rakt emot en cyklist (utan hjälm), men den blev nog skrämd av bobilen och vände om.
    Tur för cyklisten som inte hann märka något.

    Ha en finfin dag med TjockaHulda.
    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. - Hejsan Hajan och Rantamor.
    Jag kan tyvärr inte skriva svar till varje kommentar idag. Vet
    inte vad som hänt. Så det får bli såhär:
    Hajan, jag vet inte vad som händer när du blir "utslängd". Har aldrig
    råkat ut för det någonstans. Däremot kan det ta lite tid innan en
    kommentar syns på sidan, men det är bara att ta det lite lungnt och vänta.
    Rantamor. Det är så oftast att Havsörnarna är för långt bort. Idag satt min
    i samma trädtopp igen på morgonen. Försökte komma lite närmare från andra sidan ön.
    Men det var inte lönt, trots att jag bara lät båten gå på tomgång. Hen stack iväg
    innan jag hann få upp kameran.
    Annars var det perfekt därute. Hela havet låg som en spegel. Hela tiden som jag var ute.
    - Det är så augustivädret ska vara....
    - Ha det så bra och Välkomna tillbaka !

    SvaraRadera
  4. Så bra med dubbelsvar. Jag menar inte utslängd på något dåligt vis. Jag tror att vi är fler som promt måste till Dig, ha ha.
    Men här kommer jag igen, sonen har varit nästan hela dagen här. Han staratar i morgon från Harstena ut och seglar. Jag har fixat med Färdtjänst, det ordnade sig med tider och så.
    Havsörnen är ju hur vacker som helst, så synd att han flög precis på fel tid.. Jag önskar dig tur igen, han kommer nog tillbaka.
    ha det bra önskar Hajan

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. - Hej igen Hajan.
    Det låter härligt att ge sig iväg ut och segla. Hoppas de
    får bra vindar. Idag har det inte varit några vindar alls. Då
    är man glad att det är en motor bak på båten.....
    - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

    SvaraRadera