SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 8 juli 2015

- OM AFTONEN.....

..... nej det lät alldeles för religiöst. Och det är inget som jag är just idag. Bättre att jag stannar så.
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida.....:o)
Antal besökare:  218.064


6 kommentarer:

  1. Om aftonen kan det vara vackert som du visar med din bild .Soligt här idag ,ha det fint ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Nette.
      Det är så sant. Här växlar det snabbt mellan sol och
      regnskurar.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Kanske du borde känna dej lite religiös i dag, efter gårdagens "himla-tur" med
    den fallande björken. :)
    "Afton" är ett vackert ord; låter lugnt och fridfullt liksom "skymning".
    Hur som helst så är din bild av solnedgången nästan trolsk.



    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Ruth.
      Håller med om att afton är en vacker benämning på när
      mörkret närmar sig.
      Jag är väl kanske lite för hednisk för himla-turer. Tror kanske
      att det beror mera på högerfoten än på högre makter....:o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Åh, Henning , så konstigt en god vän har varit hos mig i dag. Det första hon visade mig var en liknande bild, som hon tog från sin balkong i går. Om du bott kvar har du kunnat tagit
    en sådan bild Harriet sade hon. Sen speglade sig kvällshimlen i Torshagsån.
    Lite religiösitet gör nog inget ibland. Riktigt vacker bild Henning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan.
      Ja det kan bli vackra kvällar, och mornar om man lyckas vakna
      tillräckligt tidigt.
      Det religiösa får vara i lagom doser. Jag ber inte aftonbön, men däremot
      skulle jag aldrig svära i en kyrka. Så jag vet inte riktigt var jag står.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera