SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 3 juli 2015

- ATT NJUTA AV ETT HÖGTRYCK.....

- Nu kan vi inte klaga på att det inte är tillräckligt varmt. Helsicke vilken värmebölja vi fått, till slut. Vaknade före klockan fem igår morse, och då var det 22 grader varmt. Bara att dra på sig shortsen och cykla ner till båten. Det var många andra som gjorde likadant. Fast något senare.....
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida.....:o)
Antal besökare:  217.558 





4 kommentarer:

  1. Morn, morn ge dig inte ut bland dessa "Blindstyren", det kan ju vara med livet som insats. Jag har aldrig tyckt om dessa Båt-Vespor, de far ju fram som om inga andra fanns i närheten.
    Vilken härlig morgon och så vackert det är i dag. Jag är klar tidigt i dag eftersom min dotter är här snart. Fina bilder Du tagit på dessa fartvidunder. Vet Du vad jag tycker, sitt bredvid Hulda i dag med, Där du bor åker de ju upp och ner också. Förstår att det var en norrman. Njut när du kan och förklara för blondinen att detta måste Husse titta på.
    hälsningar från Hajan- I dag är det lite svalare bara 28+ skönt för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - God eftermiddag Hajan.
      Jag läste din kommentar ute på havet. Men lyckades inte
      svara på den därifrån.
      Det är fantastiskt väder här idag också. Kommer precis från havet
      och skall tillbaka om en lite stund....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Här borde man vara på sjön idag men jobbet väntar ,och jag kan inte förstå att man måste köpa sommarkläder just dååå det blir varmt.Som om det vore bäst före datum på dom också .trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack å detsamma Nette.
      Ute på havet fläktar det lite skönt idag. Men här hemma var
      det olidligt. Bara att åka tillbaka till vattnet.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera