SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 12 juni 2015

- PRECIS UNDER YTAN.....

- Det får bli några undervattensbilder idag. Doppade kameran i det 12-gradiga vattnet igår. 
Ovanför vattenytan i båten var det betydligt varmare. Känns som sommaren kommit på riktigt nu. TACK för det.....
Idag den 12 juni är det INTERNATIONELLA DAGEN MOT BARNARBETE.
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  215.734



4 kommentarer:

  1. ha.ha egentligen är ju bilderna fantastiska , det är vackert mot botten också. Här är allt botten hat inte bloggat på flera dagar, de mina kommer och kollar i dag
    något om mon postkvot, men först skall de kolla hur webben ser ut. Det gåt över mitt vetande. men tomt har det varit. Roligt att läsa Rantamors inlägg,, från Gotland.
    om 2 timmar kommer Färdtjänst då skall jag handla hem lite till helgen. Underbart väder nu i ett par dagar, ingen blåst, tyst säg inget då kanske blåsten hör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Hoppas att allt ordnar sig till det bästa.
      Rantamor verkar verkligen trivas på Rosornas Ö. Och
      det förstår jag.
      Här har det varit tvättstugan sedan halv sju i morse., Men nu
      drar jag ut på havet i ett fantastiskt väder.
      - Ha det så bra och Välkomna tillbaka !

      Radera
  2. Hemma igen efter en veckas "semester" utan varken Facebook eller blogg "skönt" men min son Patrick Svensson har lagt ut mycket på Facebook om du vill se!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Välkommen hem Svensson.
      Har sett några FB-inlägg där du har varit
      taggad. Så de har hoppat upp i mitt flöde.
      Förstår att det varit en trevlig vecka.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera