SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 15 juni 2015

- PANORAMABILDER FRÅN MIN HAMN.....

- Bara två stycken panoramabilder som jag tryckte av igår kväll i min hamn.
Den första är på ungefär 180 graders bildvinkel, och den andra på 360 grader. Båda tagna med en handhållen mobiltelefon.
Idag den 15 juni är det CHAUFFÖRENS DAG.
- Ha en trevlig måndag ( i Midsommarveckan ) och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida.....:o)
Antal besökare:  215.975


6 kommentarer:

  1. Även att jag inte har båt så blir det en promenad eller tur till båthamnen varje dag,var ju borta en vecka nu så jag har inte fikat på cafeet i Ernemar ännu men det blir snart! En underbar oas i vår stad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Ja det är verkligen fint där nere vid havet.
      Caféet har inte öppnat än. Läste någonstans att dom öppnar
      torsdag den 18:e. Men de kanske smyger igång tidigare. De har
      varit där hela helgen och förberett.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Viss blir det fina bilder med mobilen också för den som har en med bra kamera .Härligt med blått vatten .Ha det bra ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Jag blir förvånad att de kan fungera så bra med den
      där lilla platta....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Nej nu skriver jag i morgon, åker tyvärr ur innan jag är klar. Fina bilder

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan.
      Ibland kan det vara kanonstruligt att skriva en
      kommentar. Vet inte vad det kan bero på.
      Nu ska jag ut på havet....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera