SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 13 juni 2015

- HIMMELEN VAR OVANLIGT BLÅ.....

- Högtrycket håller i sig. Jag säger bara Tack för det !
Idag den 13 juni är det NATURISMENS DAG och VÄRLDSSTICKNINGSDAGEN.
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  215.816




4 kommentarer:

  1. Det var härligt att se, Hening håller sig över ytan. Vackert som vanligt , här kl 03,00 när jag var uppe vid datan i natt, hade jag redan 13+ grader.
    Ville kolla angående flickan, det stod redan då att hon är död. Vilken rutten värld vi lever i, så det har blivit.
    jaa jag säger inget, men jag tänker tyvärr dess mera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Ja nu är jag på ovansidan igen.
      Det har varit tryckande värme här också idag. Skulle bli
      överraskad om vi inte haft Sverigerekord här idag igen.
      Läste också tidigt på morgonen att de hittat flickan död. Och
      även gripit några misstänkta. Det var tydligen gästarbetare som var
      här i Sverige tillfälligt. Sådan arbetskraft har vi inget behov av.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Många fina inlägg här så länge jag varit borta.Blå himmel har det varit senaste tiden det är väl pga av det klara kyliga väder som varit .Idag har det varit fint här på eftermiddagen Ha en fin fortsättning på helgen ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Det har ju varit kanonväder hela veckan. Men nästa (Midsommarvecka)
      blir precis som vanligt regnigt och ostadigt. Brukar oftast vara bättre väder
      på Nyårsafton än Midsommarafton. Vi får hoppas de spått fel om nästa
      veckas väder...
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera