SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 8 juni 2015

- FLYTANDE FARKOSTER I SKYMNINGEN....

- Några kvällsbilder från skärgården får väl passa in idag, när det är VÄRLDSHAVENS DAG. Även om man inte kan kalla mitt lilla hav (Östersjön) för något världshav direkt....
Tre dagar i rad har nu Oskarshamn varit varmast i Sverige. Vi lever verkligen upp till "Solkustens Centrum". Men snälla du som har hand om vädret. Knäpp av knappen för kulingvindar nu.
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  215.349





7 kommentarer:

  1. Ha,ha där har du fel Henning. Så fort inte jag ser någon kustremsa framför mig, då är det ett hav. In.hav kan vi kalla det för. Var uppe tidigt för jag skall baka Vetebullar igen.
    det har varit lite främmande här, då går det åt lite mera. Här är det strålande väder OCH STRÅLANDE BLÅST. Nej ut till bakbordet ha det gott, och hälsa lilla Ida,
    hälsar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Jag håller med dig. Vi kallar det för hav.
      Har haft strul med datorn idag, Men nu verkar det som
      jag fått det att fungera igen. Därför kommer mitt svar
      väldigt sent.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Kan bara hålla med dig nu är man verkligen less på allt blåsande.
    Två ynka gånger ut å fiska ännu sen 1:sta maj, och nu ligger Sally på land igen,
    idag drar vi nedöver, mot Gotland, ska bli riktigt spännande, och tar gärna emot tips på vad vi ska se där !!!

    Ha det bra Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Rantamor.
      Nu verkar vindarna lugna ner sig lite. Vi får hoppas
      ni får en fin överfart till Gotland. Åker ni från Oskarshamn
      får ni hojta till.
      Trots att jag bara har ett par minuters cykelväg till Gotlands-
      färjan,så är det långt mellan resorna dit. Har nog inte varit över
      privat på 25 år. Däremot i jobbet fick man ju åka över då och då. Men
      då finns ju ingen tid för utflyktsmål. Men kommer jag på något
      så hojtar jag till.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Håller med om vinden .Vi vill också se solen här växlar regnskurarna med olika vindhastigheter .Dom ser väldigt påklädda ut på din bilder ,ha det bra ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Det ser ut att vara lite stabilare väder på gång nu. Får hoppas
      det stämmer.
      Det var en ganska kylig kväll förra veckan som jag tog bilderna. Och
      vattnet är bara 9 grader. Så det kyler både ovanifrån och underifrån.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera