SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 7 juni 2015

- ATT SEGLA PÅ OLIKA VIS.....

- Antingen kan man göra det traditionellt med en 30 fot lång segelbåt. Annars kan en del göra det som Tärnan som seglar in i vinden över ett bra fiskevatten, dyka snabbt och fånga middagsmaten på en bråkdel av en sekund.....
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  215.264



5 kommentarer:

  1. Olika förutsättningar har dom med vingar och utan vingar .Måste bara berätta efter att ha varit n på din sida igår ,när jag satte mig vid bordet för att inta min måltid ,så kommer låten under ytan på radio ,snacka om att träffa rätt för jag hade just läst Rantamors kommentar .kunde inte annat än skratta .Ha en fin söndag ,här blåser det så kallt så jag föredrog att ta disken ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Nette.
      Det är riktigt blåsigt här också. Igen.
      Börjar tröttna på det här vädret. Skulle gärna få vara fint
      mera än en gång i veckan.
      Festligt med musiken. Det är väl inte så ofta den spelas
      på radio.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Härliga bilder från en fin Skärgård, enligt SMHI hade ni 27,5 + varmast i Sverige. Det får man inte klaga på, det har varit skapligt här, duggade lite till och med i morse.
    Men det hör ju till dessa blåsiga dagar. Vi får se framåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan.
      Ja det var värmebölja igår. Men det var tryckande åskvärme. Fast
      jag har ju lovat att inte klaga på värmen när den kommer. Däremot
      fortsätter jag klaga på det evinnerliga blåsandet. Kan det inte ta slut.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera