SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 15 april 2015

- UPPE PÅ VATTENYTAN.....

Idag ska jag krypa runt på golvet och montera en IKEA-byrå till balkongerna. Blondin-Ida behöver en ny utsiktsplats, för fågelspaning. Det kommer kanske någon bild på Bloggen i morgon hur det blev. Om jag nu hittar alla skruvarna.
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare: 209.670

8 kommentarer:

  1. Häftigt perspektiv! Känns nästan sommar...
    Ha en fin dag och lycka till med skruvarna :))))
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Gillar min lilla undervattenskamera.
      Ska ta tag i skruvandet nu. Men har hela dagen på
      mig. Regnet är på väg.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Härlig simtur du bjuder på ,för det känns så att man är ute och simmar ,vackert .Vi fick mera snö i natt dimmigt är det ,jajajaja ,man blir lite trött av det här vädret ,ha det fint med skruvarna Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Lite kallt i vattnet för att simma än. Enbenstativet fick
      duga. Här är tydligen regnet på väg om någon timma.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Ja nu är det verkligen varierande. I morse vid 07.00 tiden hade jag 13 + grader, men det var utanför fönstret. Nu är det bara 7 grader.
    Så spännande med Idas nya platser, du vet väl att vi bloggvänner vill vara med och se.
    Jaa jag tänkte väl det, Du är en klok och fin 96, hm åring.
    ha, ha nu skall en lax bit in i ugnen så får det bliva i dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Jo visst ska ni få se. Men det hinner inte bli klart idag. Har
      hållit på nu i 7 timmar, och då har jag inte ens börjat på lådorna.
      Men själva byrån är klar. Ska bara spika fast baksidan, så får vi se
      hur länge jag håller på. Krafterna tryter för en sån här gammal
      gentleman....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Roligt med lite hemmasnickeri,denna vecka ängnar jag mej åt bortasnickeri då jag lovat mitt gamla företag att jobba en vecka med ett specialuppdrag på ABB i Figeholm!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Jo jag gillar det där snickrandet. Men det tog betydligt
      längre tid än jag trott. Var lite småknixigt att komma åt
      från alla håll.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera