SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 25 april 2014

- FLUMMIGA MOTIV STRAX ÖVER HUVUDET.....

- Igår började jag så smått med förberedelserna inför Tjocka Huldas sjösättning. Var "inlåst" i snickarboden stora delar av dagen. Slipning och betsning stod på programmet. Nu är det bara fyra lager trälack som återstår på just den detaljen.....
Idag den 25 april är det VÄRLDSMALARIADAGEN.
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  171.121


18 kommentarer:

  1. Vackert! Som fåglarnas själ... gillar sådana bilder :)
    Varma vårhälsningar
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Varmare vindar här också idag.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Första tanken nu är min måsenservis ut och flyger,vackert med oskärpa ,soliga hälsningar från nordost (har vinden ändrat riktning nu )Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Någon servis var det inte som kom med vindarna....
      Samma vindriktning idag, men mycket svagare vindar, så
      idag är värmen tillbaka !
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Härliga bilder!
    DIna blåsiga bilder är jättefina, sol och blått hav.
    Så nära kom inte jag till mina småfåglar. Kanske har med objektiv o göra med. FIna var de i a f.
    Ha en härlig helg!
    Majsan/

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Majsan.
      Just den solen värmde ingenting den dagen. Idag är det
      skönare igen.
      Hoppas ni också får en fin helg.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Äntligen!!! Kommer igen. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lisa.
      Har undrat vart du tagit vägen. Har ju blivit bortskämd
      med dina trevliga kommentarer. Men nu är jag lugn igen....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Svar
    1. - Tack Rajson.
      "Bedövande" är ett bra uttryck för en tandläkare....:o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Vackert, man anar en skrattmås.

    Änskar dig en fin helg
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Anette.
      Visst stämmer det med skrattmås. Första bilden tror
      jag det är två stycken.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Vilka otroligt vackra bilder du har gett oss. Det har varit bom o krasch av hårddisken för drygt en vecka sedan. Så otroligt tråkigt. Jag är ju ingen nörd som sitter vid datan dagarna i ända, tvärtom. Me när den inte funkar, då är det drygt. Hittade en bra farbror som jobbar med datorer. Han tog med sig den och imorse fick jag den tillbaka. Han bytte ut hårddisken. 3 mån garanti. 1475:- Trodde jag skulle behöva köpa en helt ny. Nu har jag en hel del att pyssla med, våren är ju kommen med div. pyssel. Och en hel del att gå tillbaka och kolla. Ha en go vårkväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Lisa.
      Tur ändå att det inte var du som var krasslig, utan "bara" datorn.
      Men det är inget kul det. Skönt att det löste sig i alla fall.
      Ja nu är det verkligen vårväder. Allting börjar skifta i grönt. Den allra
      bästa tiden på året.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  8. Vackra bilder! Som målningar :)

    Trevlig helg på dej!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Susanne.
      Fick jobba lite med penseln där.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  9. Oj så vackert. Varför inte skriva ut dem i canvas och sälja dem.
    Vilka supertavlor.
    Nu måste jag fråga. Är det missar eller gjorda med avsikt?
    Jag älskar dem. Bra datum. Vår bröllopsdag. 44 härliga år tillsammans.
    Första bilden idag är fantastisk. Vilka sköna linjer.
    Mysig helg på dig och vitnosen.
    Kramizzzzzzzz

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lotta och Tack.
      Det är ingen som vill köpa oskarpa måsar....
      Jag var ute och skulle fotografera oskarpt rörande
      vatten med gråfilter framför objektivet. Men det blev bara skit.
      Sen kom det ett gäng måsar och skrek och flög över mitt huvud så
      det var bara att vända kamera uppåt istället.
      Nej nu ska jag till snickarboden och lacka båtgrejer.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera