SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 9 maj 2013

- TVÅ GAPHALSAR UTANFÖR MITT FÖNSTER.....

- Då är det väl inte konstigt att man aldrig får sova på morgonen.
Den här röda torsdagen är det en himla massa temadagar:
INTERNATIONELLA FLYTTFÅGELDAGEN, FÖRSTA METAREDAGEN, KRISTI FLYGARE, EUROPADAGEN och FOLKNYKTERHETENS DAG. Det är väl någonting att fira....
- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  124.444


12 kommentarer:

  1. Ser ut som det regnat på den minsta knatten.

    Förlust i kväll. Capitals 3 - Rangers 4. Nu har lagen förlorat o. vunnit två matcher var.
    Match 4 blir hemma för Caps.

    Kl. är halv efter midnatt. Ska sussa efter ett sjujädrans åskväder tidigare i kväll.
    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Visst regnade det den dagen som den bilden togs.
      Då får vi hoppas på bättre lycka i nästa match.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Hej!
    Fina bilder på gaphalsarna, bättre att vakna av fågelgaphalsar än de som inte firar folknykterhetens dag..
    Jag växte upp ganska så centralt och där fanns det en och annan "gaphals" under vissa helger.
    Ha en fin dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ingemar.
      Håller med dig om att dom här gaphalsarna är bättre
      än de andra. Men jag har tur med mina grannar.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Ser att du har samma gaphals som jag har utanför mitt fönster .Kallar den för den desperate talgoxen som blivit utan tjej .ett evigt skrikande när det blir ljust på morgonen .Här regnar det småspik idag som väntat ,ska iväg norröver idag igen med tunga beslut till mina föräldrar ,ha en bra dag ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Jo Domherrarna hörs verkligen. Men det är ju faktiskt
      mest trevligt.
      Hoppas det går bra idag.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Fina bilder på gaphalsarna!
    Jag tycker det är mysigt att vakna till fåglarnas kvitter :)
    Ha en bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Maria.
      Visst är det härligt med fågelsång på vårmorgnarna.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Det är så mysigt nu när värmen kommit och jag kan ha sovrumsfönstret öppet lite,
    att vakna på natten och höra fågelsången är en underbar sång.
    Och hela naturen är ju full av liv just nu,
    fåglarna har så bråttom att hitta sina partners och bygga bo.

    Här hos Rantisarna regnar det ordentligt idag,
    bra det så försvinner dom sista skitiga snödrivorna...
    och Rantafar som krattade lilla gräsmattan igår ska ha all heder för idag syns det att det börjar
    grönska...halleluja...

    Blir nog en innedag och jag borde baka lite bröd,
    men lättjan har slagit klorna i mig.

    Tjingelingen från ett regnigt norr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj i norr.
      Det är nog det regnet vi hade igår. Nu är det
      lite soldis och varmt och skönt.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Oj, jag blev riktigt rädd att du inte gillar fågelsång. Trodde mitt hjärta skulle stanna. Men läste vidare på kommentarerna. Så då känns det bättre. Jag har en fågelbok med fågelsång. Giro de Italia kan jag glömma. Jag har cyklat Hilda Trampen 5 år. Det är ett tjejlopp. 44 km på landsväg. Sista ggn var för 2 år sedan. Tid 1tim 56min. Världens blåsigaste dag. Jättebra tid med min gamla 7 växlade cykel med cykelkorg o allt, tung som bly. Jag cyklade om flera tjejer med racercyklar, smala däck. Jag var så nöjd. Fick en 5 årspresent + en medalj om halsen. Men blev så dålig på natten. Kräktes hela natten, söndag, till måndag. Fick hjälp att komma till vårdc. o vidare till lasarettet. Blev inlagd i 14 dagar. Gjordes gastroskopi, skitröntgen, ultraljud, mm. Magen var som en uppblåst ballong. Men dom kom inte på varför. Hem kom jag o vägde 45 kg. Nu har jag kämpat mig upp till 49kg. Oj det blev ett helt kapitel ur mitt liv. Men nu skiner solen efter regnet. Ha en riktigt go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj i Örebro.
      - Visst gillar jag fågelsången...
      Jag får nog tänka om där. Girot är nog inget för dig. Risken
      är att du skulle försvinna redan efter första veckan, sjungande
      "Ack som ett fjun så lätt"...:o)
      Nu är det strax dags för ännu en Hockey-TV-match.
      - Ha en trevlig kväll och Välkommen tillbaka !

      Radera