SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 4 maj 2013

- NÅGRA FÄRGLÖSA STUBBAR....

- Efter några dagar av färgstarka bilder så får jag försöka kompensera lite idag. Det blir helt färglösa bilder och multiexponerings-teknik.
Idag den 4 maj är det STAR WARS DAGEN.
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  123.845




8 kommentarer:

  1. Verkligen färglöst, precis som svenska hockeyn var igår kväll...
    och som det inte vore nog så satt jag och såg på hockeyn ett tag och hejade på dom röda...
    men herregud skriker Rantafar du ska väl inte heja på dom röda....
    nähä men det har han ju alltid sagt förut om jag fått följa med på hockey...heja på dom röda (Timrå)
    Ja inte lätt att att vara supporter och så fick jag gå å lägga mig... =) =)

    Men dina foton dom skulle jag kunna tänka mig på väggen, gillar det färglösa i tavlor....alltså inte Bengt Lindström dådå...

    Såg att du har varmt idag, dags att åka å klappa lite på Tjocka Hulda...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj i norr.
      Inte mycket till hockey igår. Man var ju inställd på seger....
      Inget klapp på Hulda idag. Trots det fina vädret. Jag har
      tjänstgöring i köket istället.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Vacker gråskala men kan du förklara det där med exponeringen .Solen tittar på oss idag men +10 grader ,vi ska väl få ökat på dom siffrorna till nästa vecka ,trevlig fortsättning på helgen ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Soligt här nere också.
      Multiexponering är en form av dubbelexponering, med två eller
      ännu flera bilder på samma "ruta".
      Här har jag kört två bilder på samma bild. Den ena av dem skarp och
      den andra helt oskarp, för att få ett "luddigt" resultat.
      Men det går att göra på en mängd olika sätt. Men allting görs i
      kameran.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Är det gamla enestubbar du har fångat? Ganska segt virke isåfall. Så det blev inget skrap på Hulda idag. Jag har tagit fram mina utemöbler o ställ dom på dom nyoljade trallarna. Samt tagit fram alla blommor från vinterförvaringen. Såg ganska bleka ut, men efter ett tag så blir dom fina. Imorgon har vi städdag på landet. Skulle behöva klona mig ibland. Ha en go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lisa.
      Segt virke både här och där.
      Tjocka Hulda får vila tills på måndag. Då åker täcket av....
      De vinterförvarade blommorna piggnar snart till. Lite ny jord och
      vatten så blir de snart på gott humör igen....
      Det där med kloning känner jag igen. Men har aldrig lyckats.
      Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Dessa känns annorlunda bilder. För mig berättar de att oxå död skog har en form av liv; att av sitt döda stoff ge näring åt levande. Vackra är dessa foton. # 1 och 2 avger hemlighetsfulla vibbar men försöker hålla mot. / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Klas.
      Har man bara fantasin kan man hitta mycket
      väsen i gamla döda stammar...
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera