SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 4 mars 2013

- SOLEN FORTSATTE SKINA.....

- Även söndagen blev en solig dag. Snö och is fick sig en rejäl omgång av solstrålarna.
Strålande gick det också på skid-VM´s sista dag. Efter sex silvermedaljer var det äntligen dags för guld. Johan Olsson fixade guldmedaljen efter ett bragdlopp på femmilen....:o)
Idag är det start för min intensiv-rehab-period. Träning från morgon till kväll fem dagar i veckan. 
Målsättningen är att hinna uppdatera min egen blogg varje morgon. Däremot hinner jag inte runt och kika på andra bloggar under tiden. Förhoppningsvis blir det någon möjlighet vid helgerna.
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  118.434

TV-bild


16 kommentarer:

  1. Fire and ice!
    I like the flags :-)
    Greetings from Switzerland
    Angela

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Angela.
      Många fina flaggor där...:o)
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Visst har det varit härligt väder helgen Henning! Lycka till med din rehab!!Kram Ssanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tusen tack Susanne.
      Sol är härligt men söndagens kyliga vindar
      var mindre sköna....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. GRATTIS till kvalplatsen och fortsatta vinster.
    Timrå får också kvala fast nedåt....
    Hoppas rehabveckorna gör susen inför sommaren med Tjocka-Hulda.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket.
      Vore kul om vi gick vidare till nästa kval. Och
      fick möta Timrå ett par matcher. Men ni har verkligen
      kommit igång på slutet, så ni grejar säkert kvalet
      lika bra som förra våren.
      Rehabperioden började lite "knackigt". Somnade om på
      morgonen och kom en och en halv timma försent. Men
      sjukgymnasten bara skrattade åt mej...:o)
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Vackra ljusskiftningar i isen...
    Å lycka till på rehabdagarna, slit från morgon till kväll som förhoppningsvis ska göra nytta på sikt!! Å då vet jag vart du håller hus...
    Ha det gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tusen tack Rigmor.
      Det är bara att slita på under vikterna....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Vilka glasiärer har du varit o fotat? Ser så härligt ut. Rehab träningen, vad får du göra? Ro, cykla, o dra i hantlar, eller får du massage? Ett eget träningsprogram. Har du gamla skador som du rehabiliterar? Har du inte värk förut så lär du väl få träningsvärk efteråt kan jag tänka mig. Det kommer att bli långa pass. Hoppas att allt kommer att hjälpa dig. Lycka till med allt. O kämpa på. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Lisa.
      Finns en del "svall-is" kvar. Men det försvinner
      mera och mera, som tur är.
      Det är ett eget träningsprogram som jag kör. Styrka, balans,
      handträning, kondition, vattenträning. Tyvärr ingen riktig
      massage, däremot vattenmassage med jet-strålar.
      Brukar bli lite träningsverk de första dagarna. Men det är
      ju bara ett bevis på att man kämpat på bra.....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Hej!
    Vacker bild på isen i guldskimmer, ja precis som du skrev så var det mycket guldskimmer i helgen.
    Ha en fin vecka!
    /Ingemar

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Ingemar.
      Man får glädja sig åt alla sorters guld....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Lycka till med rehaben även denna gång,tillåtet att man försover sej efter en sån kämpig sporthelg på TV!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Göran.
      Efter så många mil på skidor är det inte
      konstigt att man behöver sova lite extra....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  8. Guld över allt på din blogg idag det är bara att gratulera den duktiga skidåkaren till framgången , har har det varit lite hostigt .Hoppas jag får sova inatt .Lycka till med rehaben ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tackar Nette.
      Jag ska göra mitt bästa med Rehaben.
      Hoppas förkylningarna ger med sig....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera