SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 14 mars 2013

- JÄVLA SNÖ......

- Det får räcka så....
Idag den 14 mars är det PI-DAGEN.
Vinst i säsongens sista match mot Karlskoga kändes bra. Dessutom hjälpte vi Örebro till Kvalserien. Nu är det "hockeyledigt" till augusti....
- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  119.534



15 kommentarer:

  1. Ja, nu é vi allt trötta på vintern, här har bara kommit några korn, men kallt som tusan -10 nu på morgonen. Håll ut Henning snart är våren här! Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Vår vackra vita värld är igen bländande vit - 20 grader .Idag är det inte nordanvind så det borde bli varmare framåt dagen .det ser ut som ädelmetaller i solen .Nästa vecka är det vårdagjämning så då kanske vi får varmare dagar .Hoppas det går bra för dig med rehaben .Nette

    SvaraRadera
  3. Är urled på snön,hoppas det snart blir vår o värme! IK gjorde en bra sorti,men jag tror Örebro får svårt i kvalserien! Du väntar jag på att speedwayen startar!

    SvaraRadera
  4. Funderade om jag klickade in mig på min egen blogg.
    Jävla snö !!! kändes som lite Rantamorskt =)
    Här skiner solen om inte mera än i går, kalla nätter men vackra dagar,
    idag ska vi hålla upp med havspromenaden och vila Rantafars hjärta lite,
    men blir det så här imorron då är vi på G igen,
    men då ska vi inte leta olja utan vatten !!!

    Här börjar hockeyn ikväll tror jag,
    vi har vårat kval kvar,
    och då vill jag ju hoppas på en glad Rantafar....

    Tjingelingen från Rantamor i soliga norr !!!

    SvaraRadera
  5. Ja, Du.... snö är underbar ;)
    Vi fick lite extra just nu... märkligt...
    Bilderna är underbara!
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  6. Tack för hjälpen Oskarshamn. Starkt gjort. Vi får se hur långt det räcker. Mot Timrå i första hand. -19.7 i natt och himla kall vind. Snödropparana ligger helt avsvimmade. Solen skiner, himlen blå, men värmen saknas. Idag skall ha sopplunch i vår förening. Skönt slippa laga mat. Och du, kämpa på! Kram Lisa.

    SvaraRadera
  7. Starkt av IKO att slå Bofors (Karlskoga) även om jag föredragit att Bofors gått till kval i stället för Örebro. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Very great pictures! :-)

    Greetings from the Netherlands,
    DzjieDzjee

    SvaraRadera
  9. Ni ska väl inte ha snö så här års på dina breddgrader. Människan spår, Gud rår heter det ju.
    Capitals låg under 0-2 i första perioden; ett mål i andra och två i tredje. Ergo: Vinst på 3-2!!!
    Kan sova skönt nu. Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  10. Vad har hänt. Hoppas allt är ok. Kram Lisa.

    SvaraRadera
  11. - Hejsan bloggbesökare.
    Datorn har varit på akuten ett dygn. Fick några
    Panodil och ett glas vatten....
    Hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  12. Tack vad skönt med ett livstecken. Så bra att det fixades med lite piller o vatten. Ha en god fredag kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
  13. Har nog funderat vart du tog vägen tur att det gick att åtgärda ,trevlig fortsättning på kvällen ,Nette

    SvaraRadera
  14. Kunde inte uttryckt det bättre själv, nog nu! Har som du en äldre dator som ibland lever sitt eget liv. Annars tänkte jag att katten i förra, välillustrerade inlägget gjort slut på din... / Deerhunter

    SvaraRadera