SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 22 januari 2013

- VITA MOTIV, BÅDE KALLA OCH VARMA....

- Igår var det väl så nära snöstorm det kan bli. Det var inte mycket sikt utanför fönstren när snön yrde i luften. Så Blondin-Ida och jag satte oss i soffan, i den goa värmen, och läste båttidningar.....
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  113.430





12 kommentarer:

  1. Denna varma varelse är underbar! Härliga bilder som vanligt :)
    Det var länge sen jag skrev hos Dig, men jag tittade då och då och njöt av dina vackra tolkningar av vinter och andra härliga bilder.
    När man tittar till Dig blir man aldrig besviken :)))
    Ha det fint i kylan och kramar till Er båda
    Halina från frusen kust

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Nu har vi fått riktig vinter igen.
      Ska ut i morgon bitti och se om min kust har frusit till....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Du vet hur man fotar en skönhet. Jag skall skicka iväg min kisse till er. Och få lika vackra bilder. Hon klär verkligen i rött. Vi hade en gråmulen dag igår med ca -7,5. Men idag är det -19 grader igen i denna kallhåla. Och solen har redan tittat fram. Dom säger att det är gammal sjöbotten just här. Och i morgon börjar Hinders Mässan i stan. Den har anor från 1300 talet. Alla knallar kommer hit o sälger sina alster. Det slår knappast aldrig fel, utan att det är just svinkallt. Skickar en solstråle till dig också. Ha en bra dag. Kramen Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tackar Lisa.
      Det är ett riktig köldhål där uppe i Närke. Vi hade det
      riktigt bisstert natten mot söndag, men nu är det bara ett
      par grader kallt.
      Du får ta katten på pakethållaren på cykeln och komma hit, ska vi
      nog fixa några bilder....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Sååå fina bilder på kissen! Skönt att sitta inne när det stormar ute :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Susanne.
      Igår var det absolut inget uteväder. Men nu kikar
      solen fram lite...
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Jag skall säga dig Henning, att Sigrid har en kattkorg som jag brukar spänna fast på pakethållaren. Den är jättesäker o bra. Av lätt material. Man spänner fast den både med kardborrar, knäppen mm. Hon kan se igenom den för det är nät upptill. Men, kattrackan gillar inte åka varken bil eller cykel. Jag brukar säga, att jag har en radio i korgen. Hon skriker hela vägen. 1 mil= en halv tim musik. Men det kommer en ny sommar, så då skall vi ut o cykla igen. Kanske blir det en tur till Ocarshamn! Just nu 14,5 grader. Ha en go kväll. Från Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Skönt att hon sitter säkert.
      Sen låter hon tydligen som Blondin-Ida gör, när hon får
      åka bil. Blondinen stannar helst hemma...:o)
      Det har klarnat upp här också så temperaturen sjunker.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Kul bild katt i profil det har jag inte sett förr .Solen har begåvat oss med en vacker dag idag igen .Hade kameran med när jag var på fotvård och massage idag ,så jag fick knäppa några solbilder efter vägen ,hälsa söta blondinen ,kram Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hälsningen är framförd.
      Även sol i den här delen av Europa. Men nu sjunker
      temperaturen snabbt....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Hua då...då är det bättre att kura ihop sig som Bella, hon ser belåten ut ......

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Blondin-Ida trivs alltid när det är
      varmt och gott. Och det gäller också
      husse.....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera