SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 20 januari 2013

- ETT ALLDELES VITT LANDSKAP.....

- Jag börjar tycka om vintervädret mera och mera. Allt det där vita kalla passar verkligen in på träden och på marken.
Undrar om det var någon som lyckades lösa gårdagens bloggfråga, om vilket djur det varit som gått i nysnön vid havet.
Rätt svar ska vara: "Dubbelkryckad hobbyfotografiqer". Ni kan se en bild på "det gamla djuret" högst upp på sidan, till vänster....:o)
Idag ska jag göra en utflykt norröver. Förhoppningsvis hemma framåt kvällen.
Idag den 20 januari är det LÖSENORDSBYTARDAGEN.
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  113.217



10 kommentarer:

  1. För en gångs skull har vi samma landskapsbild .Vackert med det vita och fluffiga ,det gör ju dessutom sig bra på bild ,ha en fin söndag ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Ska köra en lite raid runt alla bloggar i morgon, Får vi
      se vad du har att bjuda på....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Hej!
    Visst är det vackert med den vita snön. Mycket roligare när det är några grader kallt och den får ligga kvar ett tag än det slaskar fram och tillbaka. Lösenordsbytardagen... Skall nog höra med Kamprad eller Barnevik om vi skall byta lösenord till våra banker.
    Ha en fin söndag och byta på du!
    /Ingemar

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Ingemar.
      Vi får hoppas att vi slipper mildväder och blask. Fast det
      är klart, jag skulle gärna ha lite skare på snön.
      Börja testa med Kamprad, han börjar få problem med minnet, så där
      är nog chansen störst....:o)
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Det är altid mycket enklare att gilla läget.
    Vit snö är alltid mysigt.Den kan gott och väl ligga kvart några veckor och sen vill vi ha en låååång vår!
    Hoppas du fick en trevlig dag norrut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Dagen har varit perfekt.
      Även om jag inte gillar att köära i halka och mörker.
      Men det gick ju bra den här gången också....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Visst är det vackert,rena julkortsbilder,men....jag föredrar varmare väder!! Skönt med IK-seger,nu är vi snart över strecket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Läget ser lite bättre ut. Men det är många svåra
      duster kvar. Även om jag hoppas, så skulle jag väl inte
      satsa några större summor på play-off.... Men hoppas jag
      har fel.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Hoppas det gick bra med dina äventyr idag. Verkligen härliga bilder du har fått när du var ute o pulsade i snön. Jag var lite inne på en stavgångare igår. Men tänkte, näää inte kan man gå ut i djupa snön o pulsa med stavar. Sedan tyckte jag att spåren var så runda. Det var därför jag drog till med nalle. Ach, men nu är den gåtan löst. Ha en bra kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Lisa.
      Allt har gått bra. Och nu hoppas jag på lite
      skare ovanpå snön....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera