SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 8 december 2012

- BARA EN ISANDE KYLIG SKÄRGÅRDSBILD....

- Vintern håller sitt grepp om oss, isande kallt igår.
Igår provsmakade jag glöggen. Den var mer än godkänd.
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  108.332

8 kommentarer:

  1. Isande vackert också blev din bild .Här är det det varmaste på länge - 5 grader mera snö har det kommit i natt .Nu väntar jobbet ha en fin lördag ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Trodde det var mildare idag, eftersom det mulnat. Men
      termometern visar på 12 minusgrader ändå....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Den där solen kan du skicka hit. Isande vackert!
    I natt kom det ytterligare nästan en dm fluffig nysnö. Maken kom ner precis från taket så nu ser jag snart inte ut på framsidan över snövallen.Mera snö väntas ,hur ska detta sluta?!
    Flyr till Göteborg,där lär det inte vara mycket av det vita!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Jag ska göra ett försök med solen. Den letar sig precis igenom
      nu. Ni verkar vara de som fått mest snö. Trodde bara "snökanonen"
      kunde slå till här ute vid kusten, i kombination med kalla ryska vindar.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Jag kan skryta med att här i Örebro har det varit en helt underbar solig dag, med klarblå himmel, ingen blåst.Var riktigt glad över alla som var lediga i dag o tog vara på det vackra vädret. Jag o min kompis cyklade ut till våra stugor 2 mil tur o retur. Jag har dubbade däck på min cykel, men inte min kompis. Det var inte plogat en meter. Väl framme så njöt vi av det vackra. Gick o pulsade i det fluffiga vita. Tog en kopp kaffe på trappan. Mmmmm. Verkligen en underbar dag. Just nu visar kvicksilvret på -18.7 grader. Ha en fin kväll o kramen från Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj i Örebro.
      Sol och kyla har vi också haft. Men INTE har jag
      varit ute och cyklat för det....:o)
      Köket med en påslagen ugn, var ett bättre alternativ
      tyckte jag.
      Men måste medge att jag är imponerad.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Verkligen vacker bild med snön o havet sådär.....Hoppas vi får lite sol imorgon så man kan få fram det frostiga på träden som är nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Höglandet.
      Tror det skulle vara lite soligt även i morgon.
      Det är bara att hålla tummarna...
      - Välkommen tillbaka !

      Radera