SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 24 november 2012

- VIRÅN I "STRÅLANDE" GRÅVÄDER.....

- När man ska fotografera i skogen får det gärna vara grått, regnigt och lite disigt. Då slipper man alla "elaka" skuggor och högdagrar. Däremot vid kusten vill jag gärna ha lite mera ljus från en lågt stående sol. Tänk vilka lustiga krav man ställer.....
Bilderna är från Virån mellan sjöarna Lillyttern och Hemsjön.
Idag den 24 november är det EN KÖPFRI DAG ( fan trot....)
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  106.746



16 kommentarer:

  1. Härliga bilder från skogen med det porlande vattnet!
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Maria.
      Nu är det dags att börja ladda upp för premiären
      på Vinterstudion och längdskidtävling....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Ett nöje att se dina bilder varje morgon lika vackert med eller utan ljus ,ha en fin dag ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Glad att jag kan sprida lite glädje på andra sidan av
      mitt hav.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Visst är det vackert med frökapslar. Dom gillar fåglarna att mumsa på. Härligt med porlande bäckar. Det gick inget bra igår för er, och vi skall kämpa med Leksand idag. Hur kommer det att gå?? Ha en bra dag. Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Lisa.
      Jag orkade inte skriva något om hockeyn efter en ny förlust.
      Det är tungt just nu, men det vänder nog snart.
      Funderar på att titta lite på er match i eftermiddag. Det
      blir mycket sport idag....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Gråväder gör mig inget så länge det är regnfritt och lugnt! Man går ner i varv, precis som man gör när jag ser på dina sköna foton.
    Nej,hockey vad är det dessa tunga dagar!?Vet hur det käns,det svider i mitt indianhjärta.
    Annars är det MYCKET nu det gäller att orka med alla tunga pass. Skidor på tvären och utför,handboll och golftvävlig i Dubai som måste bevakas. Svettigt!
    Har du provsmakat glöggen ännu!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Med så mycket sport är det risk att man får träningsvärk tills i morgon.
      Men det finns ju möjlighet att träna bort den, även i morgon.
      Det är 2½ vecka kvar till provsmakning av glöggen. Den jäser som bäst nu. Men
      lyfte lite på locket och luktade i morse.....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Fina bilder,undrar om det finns något kvar av kräftodlingen strax öster om Vikvarn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Göran.
      Har ingen koll på kräftorna i Virån. Har endast
      tjuvfiskat i Mörlundatrakten...:o)
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Härliga bilder, här har det dock kommit lite sol i em vilket var ett tag sedan....inte alltid lätt med ljuset. Hur många bilder har man inte slängt när det har varit fel

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack.
      Soligt här också. Men ingen tid för
      kameran....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Jäkla Växsjö...
    hälsar Rantafar !!!!

    Tjingelingen från Rantamor...nu stundar bastu,
    lördagens höjdare...
    fotbad och värme och värken är väck...en stund iallafall...
    och så en bastutorrcider....

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Såg precis att Småland vunnit den matchen....
      Tänk den som ändå hade en bastu. Får ta värmen
      invärtes istället....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  8. Jättefina bilder, speciellt den första fastnade jag för!! /Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Susanne.
      Det blev min favorit också.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera