SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 20 november 2012

- HÅRT OCH MJUKT VID STRANDKANTEN......

- Eller man ska kanske säga som "infödingarna" vid den här delen av ostkusten.
Om något är väldigt mjukt, så säger den infödde oskarshamnaren att: "det är hårt mjukt....."
Igår kväll började jag skissa lite på årets julkort. Och idag hoppas jag att allt ska bli klart. Är lite svårt att förnya sig. Har gjort personliga julkort i 35 år nu. Förra året plockade jag ihop 17 delar till en bild. Vi får se hur många lager det går åt i år.
Idag den 20 november är det INTERNATIONELLA TOALETTDAGEN ( nej jag skämtar inte, men undrar vem som kommit på det)
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  106.298



14 kommentarer:

  1. Superfina stenbilder .Angående toalettdagen började min dag som en riktig skitdag ,punktering på framhjulet på bilen, när jag skulle på min massage ,så nu sitter jag här .Ute står regnet som spön i backen,så det inbjuder inte till något däck byte ,men min kropp är heller inte gjord för sådana övningar ,ha en bra pysseldag ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Ingen bra start på "skitdagen", men då kan det ju bara bli
      bättre och bättre....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Älskar sådana bilder, vilken lyster :)
    Toalettdagen, hm...
    Det finns ämne som människor kan svårt att prata om och lider i tystnad...
    Dessutom toalett är mycket viktigt, tillhör livsviktiga partier... så det är kanske inte alls fel att det finns en sådan påminnelse :)
    Oavsett tankar och associationer, önskar Dig en fin dag
    Halina från fuktigt mörkret i väst ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Halina.
      Alla dagar har väl kanske sitt berättigande....
      Här letar sig solen igenom molnen någon sekund då och då.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Vilka härliga bilder från din strandkant.
    Den sista bilden blir en favvis.
    Internationella toalettdagen... Det finns visst dagar för allt numera :)
    Ha en bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Maria.
      Det finns mycket att finna i strandkanten....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Härliga mjuk/hårda bilder med fina speglingar!
    Jag har också planer för julkort.
    Ligger lite efter dig vad gäller åren, böjade med egna kort 1981...
    Ha det gott idag!
    / maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Maria.
      Då är du inte många år efter med julkortstillverkningen.
      Kul tradition som många uppskattar.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Himmel vilka sköna bilder.
    Vilken kul dag det är idag.
    Ja det är ju ett nödvändigt ont så varför inte ha en speciell dag för det också.
    Jag undrar också vem som kom på detta.
    Det är så tråkigt väder så jag har tappat all lust för att fota.
    Jag gjorde alltid egna julkort förr men så var det ett år jag inte hann med och på den vägen är det.
    Jag får se om jag kan fixa till något.
    Jag älskar dina för de är så fiffiga.
    Ha det toppen emellan alla lager.Se upp så att du inte fastnar emellan ett fast det är väl det som är meningen.
    Så dum jag är...

    Kramizzzzz på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Lotta.
      Det var nära jag fastnade mellan lager 15 och 16.
      Nu är det i alla fall färdigt efter en massa timmar
      bakom kamera och framför dator.
      Men det har varit inomhusväder här också, så man har
      inte missat något utomhus.....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Jag tror att jag har sett den första bilden tidigare , fast lite annorlunda. Tyckte då att den var något som dök under vatten? Jag gillar stenar. På mitt land har jag massor med stenar som jag har till olika grejer. Och så en liten sjö. Där vi har lite sjöfåglar. Svanar, sothöns, änder, mm. Härligt. God afton från Lisa.

    SvaraRadera
  7. - Hejsan Lisa.
    Det är inte omöjligt att den stenen varit med tidigare.
    Jag sitter på ett favoritställe dit jag gärna återvänder.
    Imponerad av ditt minne.
    - Välkommen tillbaka !

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt sken i bilderna, så vackert!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Susanne.
      När vattnet speglar sig i stenarna blir de
      nästan självlysande.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera