SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 7 november 2012

- DIMMA EFTER "GLÖGGBRYGGARKVÄLL".....

- Det doftade jul i hela lägenheten när jag kom hem från träningen igår kväll. Jäsningen av glöggen hade kommit igång fint.
Av den anledningen tycker jag det är lämpligt med ett par dimmiga bilder....
Idag den 7 november är det KLADDKAKANS DAG
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  104.861


6 kommentarer:

  1. Det doftar väl jul runt dig på träningen kan jag anta också .Dimma är ju vackert på bild vi hade dimma igår också men ingen tid för kamera,nu är det vitt på marken idag så lite ljusare tider att vänta ,ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Skulle inte ha något emot lite vitt på backen. Men det
      får gärna vänta till efter söndag.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Dimma kan vara vackert om man bara vill se fördelarna.
    Här blir det glöggkok om en dryg vecka. En långvarig tradition ihop med några goda vänner.
    JApp,kladdkakan är uppäten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Kladdkaka har jag ju glömt. Och nu är det
      försent. Ännu en dag då jag levt på äggmackor.
      Börjar snart kackla som en höna....:o)
      Men ska väl hinna med lite middag innan det är
      dags för kudden.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Glöggdoft det ger hög julstämning. Så mycket julstämning kommer det inte att bli hos mig i år. För direkt efter jul ska jag börja packa. Har fått ny lägenhet, skrev kontrakt igår. Flyttar inte långt, ca 150 meter från där jag bor nu ligger mitt nya hem.
    Ska bli så skönt att komma från denna lägenheten som jag bor i nu, slippa allt trassel som varit med hyresvärden mm mm.
    Ha en fin kväll!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Maria.
      Julstämningen har faktiskt börjat sprida sig. Så mycket
      att jag idag har tagit beslutet att ha julgran i år. För
      första gången på 30 år. Undrens tid är inte förbi....
      Kul med ny lägenhet Maria, även om det är mycket jobb vid en
      flyttning. Men det är ju ett övergående problem.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera