SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 5 oktober 2012

- BARA NÅGRA STRANDKANTSBILDER.....

- Tänk vad skönt det kan vara att bara sätta sig i strandkanten ett par timmar och dra ned lite frisk luft i dom dammiga lungorna.
Eftersom det var Kanelbullens Dag igår, så hade jag med mej en liten påse med några sådana ut. Tyvärr stod kaffetermosen kvar hemma på köksbänken. Man kan ju inte ha tur med allting.
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)  
Antal besökare:  101.268




12 kommentarer:

  1. Så synd att drickat lämnade hemma ,Bilderna blev fina i alla fall .Här är det så mörkt att det löns inte att gå ut med kameran ,nu regnar det ,har regnat i flera dygn .I går blev mina skor så blöta att fötterna blev våta också .Regnmåttet svämmar över .Ha en fin fredag ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Jag ska kompensera kaffemissen idag i stället.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Fy så ledsamt att du missade kaffet fast det var ju tur att bullarna var med i alla fall
    Bilderna är ju jättehärliga särskilt den första.
    Jag fotade en sån där brun sak den 29 en som som det är på sista bilden
    men jag har inte kollat om det blev något att ha.
    Din är ju kanon men så har du ju vatten i bakgrunden. Jag har bara gräs.
    Här skiner solen ocj jag har suttit i köket och kollat på pippiarna. Det är klart att jag har tagit några bilder också.
    Ha det toppen.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Lotta.
      Kaffet är på gång nu. Ska ut till en annan strandkant idag.
      Solen skiner och det blåser lite lagom....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Attans med kaffet! Har mästarnas mästare varit i dina trakter?? Vilken härlig dag det har varit idag. Härligt. Ha en god kväll! Kramen Lisa.

    SvaraRadera
  4. - Tack Lisa.
    Har inte sett några mästare, bara spåren
    av dom....
    - Välkommen tillbaka !

    SvaraRadera
  5. SUPERGRATTIS Detta gick ju bra....
    Vinst igen.
    Kramizzz Mysig helg!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Lotta.
      Den segern mot serieledarna satt bra....:o)
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Men då....hur kunde du glömma kaffet??? Härliga bilder blev det dock!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Jag tog igen förlusten av kaffet i fredags.....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera