SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 16 juni 2012

- MOLN BÅDE UNDER OCH ÖVER....

- Det blev en skärgårdstur igår också. Även om jag fick vänta till eftermiddagen. Till och med solen kikade fram en stund.
Men de svaga sydvästliga vindarna som SMHI utlovade blev istället friska sydostliga.... Och det kan jag säga, om man har en liten öppen båt på ostkusten så är dom 90 graderna en jäkla skillnad. Vågorna skummade ordentligt på topparna och det var bara att klättra hemåt på vågorna. För att vara positiv, så är det bra med lite träning i gropig sjö så här i början på säsongen....
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  90.733


6 kommentarer:

  1. Du modige man i dessa vågor. Men vad gör du inte för oss. Vi får se dina underbara bilder. Spöregnar i Örebro. Ha en fantastisk lördag alla. Kramar Lisa.

    SvaraRadera
  2. - Tack Lisa.
    - Regnet vräker ned här också idag...

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Härliga bilder som vanligt. Bra att du är försiktig där ute... Det blir fort tokigt med små båtar i stora hav!
    Ha en fin helg
    /Ingemar

    SvaraRadera
  4. Halloj i stugan
    Vilka dramatiska bilder och mörka är de också.
    VAR ÄR SOMMAREN???
    Usch här är det mulet, det har regnat och det blåser.Jag blir tokig.
    Nu skall vi snart hämta Jessicas ungar.
    Vi hade tänkt ta dem till Arken men vädret ser inget vidare ut.
    Ha det jättegott med degen och allt, så håller vi tummarna att sommaren kommer igen så vi slipper marktjänsten.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  5. Skrev en lång kommentar här på förmiddagen men den ville inte hitta servern ,sådär är det när man är ute i skärgården .Fin bild på fotografen i molnen .Det lär ska komma regn här imorgon men vi vattnade potatislandet för säkerhets skull ,ha en bra lördagkväll ,Nette

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! men det lät lite otäckt att klättra på vågorna i en liten båt ;) Här har vi haft toppenväder hela veckan, varmt o sol, hoppas bara det fortsätter :)

    SvaraRadera