SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 12 juni 2012

- LITE GRAND FRÅN GRÄSROTSNIVÅ.....

- De sket sej med båtturen......
Lagom när jag var klar för den tilltänkta båtturen igår, så öppnade sig himmelen för sommarens häftigaste skyfall. Jag får vara glad att jag inte hunnit ut. Och ändå gladare var jag för att bilen blev skinande blank och helt fri från tall-pollen.
- Men jag gör ett nytt försök idag......
Bilderna är en dryg vecka gamla, så blommorna kanske har vissnat.
Idag den 12 juni är det INTERNATIONELLA DAGEN MOT BARNARBETE
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  90.542





5 kommentarer:

  1. Åh, så grönt och ljust :)
    Mycket ljuvliga bilder.
    Här verkar det som att våren smög förbi och snålade med värme... sommar vill inte komma alls... :(
    Vi får se... regnigt med temperatur runt tio grader...
    men jag kan skicka varma hälsningar ändå :)
    Halina

    SvaraRadera
  2. Jasså du har varit nere och slagits med grodorna.
    Ljuvliga gröna sköna bilder. Ljusa och härliga.
    Bild två. Vilken sommarhage.
    Det ser verkligen varmt och skönt ut. Snyggt med staketet som bryter mot allt det gröna.Vilket skitväder det har blivit.
    Till helgen blir det dåligt med fotande Vi skall ha Jessicas två killar här.Så blir det någorlunda väder tar vi en stickare till Nordes Ark med dem.Man måste ju hitta på något annars blir det för trist.
    Ha det toppen. Nu vet jag att du inte sliter ut knäna i alla fall när du fotar nere bland grodorna.
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Skönt att du var kvar på landbacken när himlen öppnade sig. Du fick ju nytvättad bil ;)
    Bilderna som du bjuder oss på i dag är helt fantastiska, en riktig fröjd för ögat.
    Ha en fin dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  4. Dina bilder är förtjusande idag ,Efter gårdagens värme är det dimma idag ,min man fick ta til GPS idagmorgon när han for till jobbet ,idag känns det som att bo på saltkråkan ,västliga vindar så kylan kommer mot det varnma.Ha en fin dag ,Nette

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra sommarbilder, så fint ljus!!

    SvaraRadera