SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 19 juni 2012

- JAG TROR ATT HELA SKÄRGÅRDEN BLÅSER BORT....

- Är det för mycket begärt att att få lite mindre vind. Jag tycker det är dags att det blir riktigt sommarväder någon gång. Det här börjar mer och mer likna förra årets blåsiga sommar.
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)  Antal besökare:  90.977

8 kommentarer:

  1. Blåsigt, regnigt och ganska kallt... samma här... Inte mycket sommar, verkar det som... vi får se om det kommer lite värme i år :))))
    Har lite svårt att tro, men men, naturen kanske vet vad hon gör :)

    Bilden är underbar, mycket snyggt förmedlat väder och känsla. Gillar mycket!
    Hälsningar från mörkt väst
    Halina

    SvaraRadera
  2. Full fräs på bilden idag ,här mulnar det till lite nu hoppas vi får regn idag till o med lupinerna hänger nu ha en bra dag ,Nette

    SvaraRadera
  3. Halloj där borta på ostan.
    Vi har sol men halv storm.
    Jag går snart upp i atomer.
    Regnar det inte så blåser det.
    Fy för den lede.
    Det är riktigt deprimerande. Vi måste få fint väder annars blir hösten och vintern så långa.Vi får hålla tummarna.
    Det märks verkligen på bilden att det blåser borta hos dig Jag får väl gå ut och ta en jag med.
    Det är sååå skönt med skakbilder.
    Denna är perfekt. Lagom skak för man ser vad den föreställer.
    Snyggt jobbat herrn.
    Det märks på fåglarna att vädret är bättre för de sjunger så det står härliga till.
    Underbart att sitta här inne och höra på denna fantastisk kör.
    Nu är det snart dags för frissan.
    Ha det toppen
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  4. angående blåst o väder....nu vet jag hur du skall rädda sommaren..
    Sätt segel på Hulda vet ja, så kan du ge dig ut oavsett väder...

    SvaraRadera
  5. "Gulle dej" var ett uttryck jag växte upp med..smilade gott när jag läste dina ord om holken..och jag håller med om blåsigt värre..inget läge för närbilder..men blåsbilden e ju super..ha det..Maria

    SvaraRadera
  6. Håller med o bilden är suverän till det ämnet! Här får man hålla i hatten, och själv har jag blytyngder i skorna :))

    SvaraRadera
  7. Håller med,det har varit rejält blåsigt sista dagarna,men det blåser Sveriges vindar ikväll i Ukraina!!!!

    SvaraRadera
  8. Talande bild!
    Solen har har varit på gott humör här västerut men vinden var inte och leka med ute på den öppna golfbanan vid Vättern.
    Men hemfärden genom ett bedövande vackert Skaraborg var belöningen. Tyvärr var kameran hemma.
    Hoppas ni får sol till Midsommar. Själv flyr jag lite längre söderut. Ska "curla" lite, hämta hem lilla dotters grejer i södra Tyskland. Vi passar på och åka runt lite.
    Ha det gott och pussa din vackra vän från mig!

    SvaraRadera