SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 3 juni 2012

- BLONDIN-IDAS FAVORITPLATS BÖRJAR TA FORM.....

- Nu är det egentligen bara golven kvar på de tre balkongerna. De ska höjas ca. 7 cm så att jag slipper trösklarna. Sen läggar man ekgolv i korklaminat, där både ytan och botten är vinylbehandlad. Det är det enda som fungerar i ett uterum där temperaturen och fuktigheten växlar kraftigt. Men de snickare jag vill ha till jobbet hade inte tid förrän efter semestern. Så jag får vänta till slutet av augusti. De ska även lägga nya ljusa golv i hall och sovrum. Sen ska även väggarna målas ljusa där. Däremot vardagsrummet får förbli lite mörkt, murrigt och marint.......
På några av bilderna har jag tagit mej friheten att retuschera bort elkaplar på golvet. Önskar det vore lika lätt att lösa i verkligheten. Det är något jag får ta tag i efter att golven är lagda.
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)  Antal besökare:  90.081



Den röda byrån passar inte in här, men den fungerar bara som "trappsteg" till Blondin-Ida´s utsiktsplats. (se nästa bild)


Den här Pelargonen försökte jag ta livet ur i vintras, tyckte den tog alldeles för stor plats. Ställde den så nära fönstren som möjligt för att den skulle frysa ihjäl. Men jag lyckades inte ens med det....:o)

Driv-ved var poppis för 10-15 år sedan. Och då sprang även jag på stränderna och letade.....

Den gamla solstolen från slutet av 50-talet har alltid funnits vid sommarstugorna. Men efter försäljningen fick den följa med hem till min balkong. Mycket nostalgi där.

Kattlådan står alltid i skuggan under den hemmasnickrade blombänken på mittenbalkongen.


6 kommentarer:

  1. Fina Ida har apsolut den bästa platsen där havet är temat.Vilken stor härlig balkong där mycket får plats. Vilken tur att pelargonerna överlevde. Dom är inte så knussliga.En skön söndag önskar Sigrid o Lisa.

    SvaraRadera
  2. Men hur kan man he 1 lägenhet och 3 balkonger ????
    Har du stulit grannarnas också ???
    ***skratt***
    Men nog har då Blondinen din ett kanon läge i sitt fönster, förstår att hon sitter där å kikar när husse drar iväg och ska ut på sina TjockHulda turer...

    Men nu vill vi ha tillbaka sommaren, inte kan väl det vara för mycket begärt....

    Tjingelingen vännen söderifrån...

    SvaraRadera
  3. Du har nog en underbar balkong säger som Rantamor hur kan den vara så här stor.Drivveden är nog vacker ännu idag ,du har nog öga för det där med inredning .Det är ju skönt att ha det bekvämt där inne.Idag trivs ju nog som fisken i vattnet där på sin soliga plats ,kan tänka mig att solen skiner hela tiden där ,ha en fin söndag ,Nette

    SvaraRadera
  4. Hejsan där vid kusten!
    Vilket jättefint uterum ni har. Inte undra över att Blondin-Ida trivs.
    I dag går det visst att kommentera. Den senaste tiden har jag haft mycket krångel med Blogger. Men nu verkar det visst funka igen.
    Ha en bra fortsättning på dagen!
    /SA

    SvaraRadera
  5. Vilken liten prinsessa. Hon vet verkligen att ta för sig.
    Jädrar vilken stor balkong och mysigt ha du det också Du kan skjuta fönstret åt sidan så att du kan sitta och sola dig också.Vilken lyx.Åt vilkethåll har du balkongerna?
    Vilken kanonbild på tranorna.Nyputsad koppar.Vad gör Ida på bild fem?
    Snacka om gröna fingrar Det var väldigt så mycket pelargoner du har.
    Fantastiskt!
    Så pysslig du är. Hur stor lägenhet har du?
    Jag vet att du har ett snyggt kök för det har du visat,
    och så har jag sett Ida i sängen på ett jättemysigt överkast och så Tvn förstås.
    Nu har jag fixat klart på kyrkogårdarna för sommaren. Hoppas det håller sig.
    ha det toppen du och lilla prinsessan.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  6. Ruth i Virginia4 juni 2012 kl. 18:23

    Vilken ögonfest!!! Otroligt
    vackert och trivsamt. Kissemissen har hamnat i Paradiset! Och du är den som gjort det så.
    Härliga färger - överallt!

    SvaraRadera