SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 27 maj 2012

- SE UPP DÄR NERE - NU LANDAR JAG....

Idag den 27 maj är det OSTENS DAG, MUFFINSDAGEN och MORS DAG
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)   Antal Besökare:  89.690


4 kommentarer:

  1. Hej!
    Härliga bilder på tärnorna, det är så rogivande att sitta och titta på deras fiskafänge. Jaha, så det är både osten och muffinsdagen förutom mor som jag såklart kände till. Ja, det blir säkert en fin dag idag.
    Må väl
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. Kul med tärnor dom kan nog sysselsätt sig i evigheter med sitt fiskande .,här har det varit sommarväder i 2 dagar nu skön helg kan man nog säga ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Visst har en tärna norpat en firre? Varit en härlig dag här i Örebro.Sigrid har fått åka cykel i sin box idag.Så det har varit ett evigt jamande i bak på cykeln.Ha en härlig fortsttning på kvällen.Kram Lisas o Sigrod.

    SvaraRadera
  4. Wooowwww vilka tärnor. De är så sabla snabba så jag fattar inte hur du hinner med i svängarna..
    Vilka suvärna färger.
    Han har ju fångat en liten firre.
    Sååå himla sött.
    Jättegulliga bilder.
    Ja då var det vardag igen. Ha det toppen
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera