SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 9 januari 2012

- TOUR DE SKI, INGENTING FÖR BLONDINEN.....

- Jag behövde inte trängas med Blondin-Ida framför TV´n igår. Hon har tröttnat, och vänt ryggen mot alla längdskidtävlingar dom senaste 11 dagarna. Hon grottade ner sig i sängen istället och hade det lugnt och skönt......
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  82.243
Bilden manipulerad i Photoshop


9 kommentarer:

  1. Blondinen är som vanligt BEDÅRANDE!
    Ha en fin dag :)
    Halina

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ser jag i syne? Ligger det inte en liten vit mus i vänster hörna på den första bilden.
    Hon är väl för skön som bäddar ner sig istället för att kolla på TVn.
    Mina ligger kloss intill mig och kollar för det kan ju komma något djur.
    I varenda reklam så är det hundar katter kor grisar eller något annat djur.
    Jag är verkligen trött på detta för mina blir som tokiga när de ser dem. De vet precis vilken reklam som det är mest djur på.
    Ture är en hejare på att komma ihåg.
    När han hör musiken eller snacket så sitter han upp som en lemur, rak i ryggen och spejar sen blir det ett herrans väsen han triggar Svante för han är ju döv.
    Du kan vara glad som har en som sussar istället.
    Ha det super. Här är det 7 minus och lite vitt på backen.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  4. Ida måste väl ändå ha kollat när Heller blåste förbi Nort.... ja du vet värstingen från Norge.

    SvaraRadera
  5. Tycker nog hon ser lite MISSbelåten ut...!! Husse...han kollar på tv han...och här ligger jag, tråååkigt har jag...
    Här har jag och kattdamerna städat ut julen, och matte har fått torka bort ytterligare en snorrand på köksfönstret som vetter mot grannen...tänk att ena kattdamen är så uppretad på grannens hund, som nu dessutom är TVÅ!!
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Underbara bilder, jag förstår att Ida vänder ryggen till sporten ibland, för det blir mycket av den varan hos er. Översta bilden blev så fräck när du har gjort om visa bitar till S/V, eller rättare sagt sparat färgen på tvn och tavlan. Mycket smakfullt.
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  7. Häftig effekt i den första!! o blondiner ser härlig ut där hon grottar ned sej :)

    SvaraRadera
  8. fina effekter i första bilden ,men den där hon ser med bara ett öga blir min favorit ,kallt som attan här nu - 13 grader när jag kom från jobbet ,hoppas ni har det varmare ,Nette

    SvaraRadera
  9. Heja Hellner o Sverige,härligt med en idrottsman som inte hånar sina motståndare!Tusen tack för biljetterna,roligt du tänkte på mej!!

    SvaraRadera