SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 14 januari 2012

- SNEA TALLEN OCH FULLA GUBBEN.....

- Sätt ett X (kryss) i taket !
 - Nu växlar jag från gryning till skymning. Världens mest fotograferade tall får agera förgrund till den nästan fulla månen. Men jag återkommer säkert till gryningsbilder igen, kanske redan i morgon.
Igår kväll var det snöstorm, får se hur det ser ut när det ljusnar. Skönt att ha en vaktmästare anställd som sköter snöskyffeln.....:o)
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  82.522

9 kommentarer:

  1. Tidlig oppe du :0) Dette bilde var bare så fredelig og nydelig :0) Flott skumringsbilde :0) Ha en riktig God Helg ! :0)

    SvaraRadera
  2. Gillar både den fulla o sneda ,av dina vackraste bilder en ,hoppas på en kommentar från dig ,Nette

    SvaraRadera
  3. Detta kan man kalla den blå timmen Kors så vackert.
    Idag är det återvinningen som gäller.
    Vi håller på att rensa bort en massa böcker för jag skall ta bort bokhyllan i gästrummet.
    Jimmy skall få alla bra böcker deckare skönlitteratur sanna, ja sånt som är läsvärt,
    sen behåller vi alla kok böckerna plus några speciella som vi vill ha kvar.Vi skall tapetsera och snygga till med andra möbler i gästrummet.
    SKITKUL fast det kommer att ta tid.
    Dags för frukost.
    ha det gott.Jag tror solen kommer att titta fram idag.Hoppas att snön ligger fint den som kom inatt.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  4. Vilken stämning!!!

    Efter blåsandet kom solen och jag hoppas på en tur till havet ;)
    Talgoxana började spela... mycket knepigt...

    Hälsningar från väst
    Halina

    SvaraRadera
  5. Har farbror blivit morgontrött??? Hur som, riktigt snygg är tallen även i kvällningen.

    SvaraRadera
  6. Den tallen gör sej väldigt bra på bild, likaså månen, vackert!

    Ha en bra dag :)

    SvaraRadera
  7. Riktigt fina bilder..
    Det är ett riktigt guldställe att gå omkring o fotografera...

    SvaraRadera
  8. Den där tallen gör sej då både på kvällskvisten och morgonstunden!!
    Den där månen tar snart knäcken på mej, dåligt med sömn i flera nätter nu, tror det blir värre för varje gång den visar sej...
    Ha det så gott en lördagskväll som denna!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Vilken bild och vilken tall, den är verkligen bildskön. Det gör ju inte saken sämre med en fullmåne att toppa det hela med.
    Ha en fin kväll!
    /Ingemar

    SvaraRadera