SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 3 januari 2012

- RIKTIGA SOMMARBILDER SOM KOMPENSATION.....

- Det var många som trodde att mina bilder i gårdagens blogginlägg var sommarbilder.....
Tänk vad lite solsken kan förvilla. Men båda bilderna var tagna i december, närmare bestämt den 20:e och 30:e.
Därför får jag kompensera er lite idag. För dom här två bilderna är verkligen tagna mitt i sommaren.....
- Jag hann inte runt och kika på några andra bloggar igår, men jag ska ta igen det idag.  Hade "fotokurs" för en ung släkting igår.
- Och jäklar vilka bilder hon tog efter det !!!
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)   Antal besökare:  81.939

8 kommentarer:

  1. Se där ja...tänk va man kan bedra sej...men nu är det grönt så nu är det äkta sommarbilder!! Å man bara njuter...
    Kul det där med släktingen! Mellersta prinsessan har sparat länge, och efter julen så har hon nu köpt en systemkamera, en Canon. Nu är det inte så troligt att mormor kan tillföra så mycken visdom som herr Henning, men det ska bli kul att ha nån att dela intresset med och som man kanske kan ta med ut på lite fototurer framöver.
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Härliga sommarbilder!! Och svanbilden o tallen här nedan gillar jag jättemycket, så snyggt!

    Ha en bra dag :)

    SvaraRadera
  3. Näääe nu kom inte kommentaren med denna gången heller. Jag var inne i morse kl 6.45 och skrev en hel roman om hur bra unga damen har det som har ett proffs som lärare och att jag är riktigt avizzzz på henne.

    Bilderna är ljuvliga. Ja, jag trodde nog i min enfald att de i förra inlägget var ifrån i somras.Då måste nio haft ett otroligt vackert väder den dagen.Jag kommer ihåg några andra bilder med sol. Det måste ha varit ifrån den dagen.Nu går jag inte tillbaka och letar för då försvinner väl detta också.
    Jag fick skratta av era kommentarer om mobilen för jag trodde samma när Pia berättade att hon hade köpt en mjuk mobil på IKEA som hon hade hängt i taket i badrummet.
    Igår när jag satt kom in där fick jag se mobilen. Det var ingen mobil utan en massa flygfän som hängde och slängde i en massa trådar hahahah
    Jag fick ju berätta för för Pia vilken knäpp mamma hon har.Hon kunde inte annat än att hålla med Som vi skrattade.
    Ha det nu superduper där borta. Jag tror jag skall ligga hela dagen för jag har fått takdropp feber och skit.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  4. Jag tänker ju inte längre än näsan pekar och då är det inte långt för den är kort.
    Jag måste ha ett nytt stativ för reglaget att skruva upp har pajat och sen är det hur ostabilt som helst
    Lågt är det också jag vet inte vad jag tänkte på när jag köpte det för en massa herrans år sen.

    Jag skall köpa ett som är relativt lätt för annars tar jag inte med det.
    Sen skall jag göra så som du sa ha en påse som jag hänger i kroken inunder.
    Då kan man ju fylla den med det som finns i närheten för alltid finns det nåt.
    Det var faktiskt en kille på Expert som tipsad om detta när jag var där och kollade på stativ för ett år sen.
    Då köpte jag ett enbent
    Jag måste bara ha ett nytt men det blir inget dyrt.
    Du är så go som delar med dig av dina kunskaper.Lyckost tjejen igen.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  5. Hej!
    "Så där skall en slipsten dras"
    Härliga sommar bilder som inte gör längtan mindre...
    Ha en fortsatt fin vecka!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  6. Här är i alla fall riktiga sommarbilder som får en att längta efter annan årstid.
    Ha det gott!/SA

    SvaraRadera
  7. Sköna bilder ,sommarkänslan är total.Vi väntar redan på bättre väder ,20 cm våt snö på morgonen o regn när jag for till massören ,nu är det snöslask ,Nette

    SvaraRadera
  8. TACK för det :)
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera