SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 1 januari 2012

- NÄSTAN SOM EN VINTERDAG......

- Sista dagen på 2011 kändes nästan som en vinterdag. Sju grader kallt. Frost och lite is på vattnet, i allafall på vattenpölarna. En liten promenad i strandkanten vid Ernemar gav i allafall några stycken bilder på årets sista dag......
- Ha en trevlig start på det nya året och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)  Antal besökare:  81.833



4 kommentarer:

  1. Det var inte illa att hade bildats lite is också.
    Vi hade också en ganska bra dag igår men idag snöglobbar det.
    Bilderna är så ljusa och vackra med ett underbart ljus så det syns verkligen att ni hade toppenväder.

    Jag vet snart inte hur det är att fota utomhus i dagsljus för vi har inte varit på tur på jättelänge.
    Ja det var väl igår då men då hann jag inte.Det har ju varit nattsvart i flera månader nu.
    Nu väntar jag på våren men det kommer säkert en vinter innan.
    Gud vad less man kan bli.Nu är det frukost.Vi var ensamma igår och det var underbart så vi kom inte i säng förrän tre i morse.

    Ha god fortsättning på 2012.
    Kramizzzar ifrån oss alla här på västan.

    SvaraRadera
  2. Gud så snäll du är.
    Lycka till till er båda.
    Hon kan vara lugn som har en mästare till lärare. Hon kommer att bli proffs vad det lider precis som du.
    Kramizzzz igen och ett stort tack för året som gick och alla dina suveräna kommentarer hos mig

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Härliga och framför allt ljusa bilder. Nästan lite vårkänsla...
    Gott fortsättning på det nya fotoåret!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  4. Tänk vilket ljus det blev hos dig här snöade det hela dagen ,men idag var vi framför ett godisbord med bilder -2 grader o nästan vindstilla vatten som rinnande fryser till is massor med skulpturer gjorda av naturen ,Ha en fin början på det nya året ,nette

    SvaraRadera