SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 18 januari 2012

- ETT JÄKLA BLOGG-STRULANDE....

- Det har varit i princip omöjligt att lämna kommentarer på många Bloggar. När man gör ett försök låser sig hela sidan. Det verkar bara vara på dom bloggar där kommentarerna INTE visas som ett popup-fönster. Och framför allt på västkusten.....  Men det är nog en tillfällighet.
Det var samma problem en period tidigt i höstas, och då gick det också att komma runt problemet om man använde sig av popup-fönster till kommentarena.
- Bilderna är från den enda lilla tendens till vinter som vi haft. Det var i början av december som det föll några flingor snö. Nu är det bara regn......
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  82.751


13 kommentarer:

  1. Hej på dej..sitter på Google chrome..fungerar bra..vinterbilden med tallgrenarna i förgrunden..super..ha det..Maria

    SvaraRadera
  2. Det strula av någon anledning även på västkusten :)))
    För mig fungera det bra på stationer dator och använder mozilla, men hänger sig allt när jag öppnar bloggar på bärbardator med explorer... knepigt!

    Vi får se hur länge det ska strula denna gången...

    Underbara bilder! Älskar de alla, men mest stenarna i guld... Du vet jag är förtjust i stenar ;)

    Är de tagna i år?

    Varma hälsningar
    Halina

    SvaraRadera
  3. Japp har också problem med att kommenter på vissa bloggar...
    lite irreterande....
    är ju med på 365+1 temat och då har jag ett antal som jag är inne hos varje dag....nästan,
    och nu är det många som jag inte alls kan kommentera hos...
    undrar om dom vet det ????

    Du ska jag skicka ett lass snö till dig...
    vi ska visst få mera till kvällen och imorron =(

    Och Timrå....
    äh...orkar inte ens prata om eländet...

    Tjingelingen

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Jag har inte haft ett enda problem men så har jag ju Google Chrome.
    Jag har inte haft stul sen jag började med den.Explorer är rena rama skiten.Där strular det alltid.
    Jag har inga problem om man skall skriva i popupruta eller direkt under inlägget.

    Dina bilder är som en lisa för själen.Jag älskar dem alla.
    De är så olika och det är kul.
    Hoppas att det löser sig med kommenterandet.
    Är det piss hos mig också?????
    Kramizzz på dig Henning

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Underbara landskapsbilder som vanligt, härligt att kunna sitta och njuta av dessa framför datorn.
    Tycker i och försig att det klagas en hel del på västkusten nu förtiden... :)
    Skämt å sido, jag har problem med större delen av bloggarna som jag brukar besöka. Sedan jag bytade till Google Chrom så funkar allt och jag stöter aldrig på problem.
    Ha en fin dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  7. Hej på dig, gamle man!
    Hittade din blogg efter hänvisningar från en mycket gemensam bekant tant.
    Fantastiskt fina foton farbror fabricerar, måste jag säga.
    Tant Ahlgren i Kalmar

    SvaraRadera
  8. - Nämen vad trevligt att "Tant Karin" hälsar på !
    - Ser dej ju på Burken ganska ofta vid 19.15-hugget.
    - Hoppas allt är bra, med tanke på att vi är jämngamla. Och att du trivs på Statstelevisionen....:o)

    SvaraRadera
  9. Lagom med snö är också vackert...å sen kryddat med lite sol!! Idag har vi varken den ena eller det andra här vid insjön, hade vi björn här i skogen skulle jag banne mej dela ide med den...fy så trist väder det är!!
    Har inga problem med att kommentera och jag har inte hört att någon klagat på min blogg heller, men det är klart, kommer man inte in så är det ju också svårt att klaga...så att jag ser det menar jag!!
    Ha en bra onsdag, här har just kattdamerna och jag gjort ett lass med bullar, gud så behändigt med kattsvans när man ska pensla bullarna!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Hallå... Kanon!!!!!
    Du kommer att bli jättenöjd så du kommer bara att använda denna till slut.
    Jag är helt säker för jag hade två till att börja med, men till slut behöll jag bara denna och det har jag aldrig ångrat.
    Kramizzzzzz på dig igen

    SvaraRadera
  11. Har också problem med att kommentera bloggar,även min egen!Har inte gjort något åt det,har tänkt att det är som en förkylning,det försvinner med tiden!

    SvaraRadera
  12. - Jag har bytt webbläsare till Google Chrome nu istället. Det funkar perfekt. Men lite ovant än.....
    Men nu har jag äntligen fått över alla "Favoriter"....

    SvaraRadera
  13. Underbara snörosor på första bilden,den tredje bilden är supervacker ,kanske var det inte bara min blogg som krånglade ,ha det så bra ,Nette

    SvaraRadera