SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 7 januari 2012

- ATT BLI BÖNHÖRD PÅ DIREKTEN.....

- Jag klagade på mörker och gråväder tidigt igår morse. Och det var som att någon hörde mitt gnäll.
Solen strålade igår. Blir glad bara av att se de långa skuggorna på gräsmattan utanför. Och att grannens första (eller ska det vara sista) ros riktigt lyser i solen.
Och som en extra krydda till fredagsdygnet så vann vi Junior-VM i hockey. Dessutom vann Oskarshamn över Södertälje i Hockeyallsvenskan.
- En riktigt jäkla bra Trettondag !!!
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  82.159


8 kommentarer:

  1. Det har du rätt, man blir genast gladare när solen väljer att titta fram... Vi hade också mycket sol hela dagen och det var sagolik :)
    Idag regnar det igen, men jag blundar och ser gårdagens glitter...

    Härliga bilder. Man blir gladare även av de :)))Rosen är fantastisk!

    Varma hälsningar och liten klapp till Ida
    Halina

    SvaraRadera
  2. Sommarbilder,
    Hej hej!!!!!Underbart!
    Den på gräsmattan är ju helt suverän.
    Så jädra grönt som gräset är och så är är det bara i början av januari.
    Ja det gick ju bra 4-3
    Jag förstår att du skall lusläsa om matchen.
    Hur går det idag skall skall du kolla på datorn som du gjorde förra vinsten?
    hahaha!
    Visst var det kul med en dag fint väder.
    Här regnar det igen och så är det skithalt.
    Kommer du ihåg förra året när vi var ner till Jimmy.
    Det var då det var total isgata överallt Vi fick vända och köra motorvägen hem i alla fall och där var det hur mycket vatten som helst.Jag har med en bild på Torps parkering i bildspelet till vänster högst upp på min sida.Hoppas att det inte blir repris i halka idag.
    Sköna bilder herrn Såna behöver vi massor av.
    Ha det gott på ostan och grattis till vinsten.
    Kramizzar ifrån oss här på västan

    SvaraRadera
  3. Trevligt att ni får plocka fram solskyddskrämen igen....

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ja du ser vilka krafter du besitter, bli bönhörd direkt på det viset. Härliga bilder men en stor varm sommar känsla. Den gröna gräsmattan värmer gott att titta på idag när "ordningen" är återställ, dvs. grått och regn.
    Må väl!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  5. Hæ,,, har dere sommer i Sverige!!! Her er det bare mørkt. Gleder oss til vi får de første strålene inn over skogen. Ha en trivelig helg til dere begge.(ikke bli solbrent på ørene nå...)

    SvaraRadera
  6. Din bön gick hem ända hit,solen gjorde oss sällskap på vår fotorunda igår och idag har hon varit med ända från början -10 grader ,lite mera snö kom inatt så här är det vinter ,trevlig helg,Nette

    SvaraRadera
  7. Sol måste vara den bästa av alla mediciner...
    Å angående juniorVM så kan jag berätta en lite rolig historia...en vän jobbade natt på ett utav gruppboendena, vägg i vägg med nästa boende...där det fanns en del hockeyfantaster som ihop med de boende följde nattens match. När segern var klar SKREK då, varpå hon rusade in och trodde något förskräckligt hade hänt...
    Ha´en skön kväll och hälsa blondinen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Ja det är så härligt när solen skiner, jättefina bilder!! helt otroligt att rosen blommar nu, mitt i januari...

    SvaraRadera