SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 2 december 2011

- SÅ TRÖTT, SÅ TRÖTT EFTER VETERINÄRBESÖKET....

- Blondin-Ida och jag gjorde ett litet besök hos veterinären ute på Katthemmet igår. Inget allvarligt. Man skulle kunna kalla det för 1000-milaservice......
Blondinen fick en spruta med lugnande innan behandlingen, men den hade hon nytta av resten av dagen. Inte mycket spring i dom benen. Och ögonlocken var tunga som bly.....
- Men idag är det med all säkerhet samma buskatt som tidigare.
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  80.293

6 kommentarer:

  1. hon ser lika trött ut som jag känner mig .Trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Vädret hos oss har på mig samma verkan som lugnande på katten :)
    Åh, så vacker hon är... och Du fotar henne på fantastiskt sätt...
    Provar på mina "tjockisar", men men... ska prova vidare :)))
    Ha det fint
    Halina
    Här även december bjuder på blåsigt mörkret.... jag orkar knappt...

    SvaraRadera
  3. Åhh sååå sööööt hon är, och hon ser verkligen trött ut :)
    Nej, jag har ingenting med mig till änderna, de kommer ändå. Är väl vana vid att jag smyger omkring där nere vid åkanten med jämna mellanrum :)
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Hoppas snart få de dom pigga ögonen igen....

    SvaraRadera
  5. Söta trötta lilla Ida..Lilleman skickar sina hälsningar..Lillemor o jag instämmer

    SvaraRadera
  6. Ja nog ser hon trött ut alltid...Fin bild på henne :)

    SvaraRadera