SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 8 december 2011

- KAN MAN FÅ BESTÄLLA LITE SOLSKEN.....

- Det skulle verkligen behövas nu.....
Men det ser väl ut som det skulle kunna bli lite sol frampå dagen. Om nu "spågummorna" på SMHI har gissat rätt.
Bilderna är tagna den 28 november.
- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  80.637


9 kommentarer:

  1. Vackert så .Igår hade vi så vackra skyar ibland sol o ibland snö .Men det var ingen tid för kameran .Ha en fin dag ,Nette

    SvaraRadera
  2. WOW!!! Vilka underbara bilder!
    Ettan blir min solklara favorit :)
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Absolut!! Det går jättebra, skickar genast över en hel dag med gnistrande sol, som TACK för alla vackra underbara bilder du delar med dej av!! Rimfrosten på träden och marken får du med på köpet...!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tyvärr har jag ingen sol att erbjuda...här snöar det för fullt idag :))

    Vackra bilder du visar, den första är helt fantastisk!

    SvaraRadera
  5. Det ger mej bra vibrationer..bilderna du visar..den sista vatten-himmel-sol i nedan faller jag pladask för..ha det..Maria

    SvaraRadera
  6. I brist på solsken gottar jag mig i ljuset från dina fina bilder!
    Tydligen ska här bli ett väldans väder i natt, om man nu ska tro alla varningar som lokalradion spottar fram...
    Ha en bra helg och så hoppas vi att solen visar sig en liten stund åtminstone.
    /SA

    SvaraRadera
  7. Ohhh så skönt med sol och ljus
    Här har det varit rena rama natta hela dagen.Att man inte smäller av.
    Nu är det färdigpyntat Alla juklappar är köpta utom två.Smörgåsköttbullarna stekte jag idag så nu är jag klar för op.Har de inte hört av sig innan tisdag skall jag kontakta dem.Jag var lovad innan jul men se det sket sig ser de ut som.
    Sista bilden är gudomlig.
    Kramizzzz Ha det superduper.
    Lilla Alma är här Som hon växer...
    Idag fick hon en jättesöt tomtepyjamas att ha nu under julen.Man måste ju fjäska lite så hon pratar med en.Ser du vilken fin svenska jag har.

    SvaraRadera
  8. Sol vem behöver sol !!!!
    Timrå å Oskarshamn vann ju...
    vi skiter i solen farbror Henning...

    Här i norr har vi fått massivt med snö...men inget kaos som vanligt....
    men det blev ljust och rätt snyggt..
    men nu får det jädrar i min lappkåta vara nog...

    Men vi vann ju ikväll...
    får väl ta en skål för det...
    men imorron..

    Tjingeling i söder...från norr.

    SvaraRadera
  9. - Tack ska ni ha !
    Ja det var skönt med hockeysegrar ikväll....

    SvaraRadera