SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 15 december 2011

- DOM SÖKER SIG MOT HAVET......

- Stammarna och grenarna gör precis som jag. Dom söker sig mot havet.
- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)  Antal besökare:  81.033

6 kommentarer:

  1. Dom är förståndiga träden liksom vi människor ,samma väder alla dagar,mörker o mörker ,ha en fin dag ,Nette

    SvaraRadera
  2. Jeg søker meg dit jeg :0)...skulle gjerne hatt det her hos meg...men gleder meg over å reise over til mitt hjemsted iblant ;0) Flotte bileder :0)

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder!
    Sååå vackra siluetter träden blir i kvällsljuset!!!
    Ha en fortsatt bra dag!
    /Maria

    Ps: Har alldeles glömt av att berätta att min and som jag hade i dubbla upplagor, inte är nån dubbelexponering. Den dagen både blåste det och regnade det rejält, och precis i det ögonblicket som jag tryckte av då tog vinden tag i både mig och kameran :) Resultatet har du ju sett :)

    SvaraRadera
  4. Detta är helt otroligt.
    Så vackert!!!!!Rena rama medicinen för mig.
    Jag går här med en värkande fot.
    Snart kommer gubben med ett par kryckor för jag kan inte gå på hälen. Jag får ju snedställningar i foten höften och ryggen.
    Jag fattar jag inte hur de tänker för jag skulle inte ha kryckor.
    Jag skall ju på dop på söndag och jag kan ju inte se ut som en nittioåring när jag kommer.
    Jag har i alla fall fixat köttbullar till middag så vi har i mer än två dagar hahaha!!!!
    Dags att trava vidare ibland bloggarna.
    Ha det gott på ostan.
    Kramizzzzar ifrån oss på västan.

    SvaraRadera
  5. Den sista bilden...jisses så magnifik den är!! Å tänk, nu vänder det snart, snart kan du sitta där igen under din korkek eller vad det nu är...antar att du längtar precis lika mycket dit som jag gör till de ljumma vårkvällarna när man sitter ute fast man borde ha lagt sej för länge sen eftersom det alltid kommer en arbetsdag efter en sån kväll...
    Ha det så gott och hälsa blondinen den vackra!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vackert, speciellt den sista bilden tycker jag om! Rolig karuselllek med katten också :))

    Trevlig helg!

    SvaraRadera